Wat doe je als je geëmigreerde maatje drie weken terugkomt naar Nederland en vraagt of hij je BMW mag lenen om een rondje op de Nürburgring te maken? Dan bouw je een trauma-opwekkend object dat hem voor het rest van zijn leven in zijn dromen achtervolgt. Daar ben je immers goede vrienden voor. Op 8 april komt Jesse naar Nederland vanuit Aruba, en hij heeft nog geen enkel benul dat de Fiat Multipla Ringtaxi op hem te wachten staat.
De auto die eruitziet als een dolfijn die na een tragische aanvaring met een onderzeeër eindelijk de feature krijgt waar hij zijn hele leven al op wacht: een rugvin. Bovenop de neerwaartse druk van de Honda CRX-spoiler drukt de Fiat Mulipla met 1.275 kilo aan mechanische downforce op de weg. De compromisloze asfaltverslinder gaat 14 april naar carfreitag op de Nürburgring. De bouwers verwachten een tijd van onder de 10 minuten neer te kunnen zetten. Achterin is plek voor een barbecue en kratten, eh, Fristi.
De AMG-badge is een knipoog naar de C32 AMG die de Arubaan rijdt. Die had hij al in Nederland, maar hij kon er geen afscheid van nemen, dus die emigreerde mee. Waarmee het tevens de enige C32 AMG op Aruba is. En door de M-kleuren op de motorkap te smeren, krijgt Jesse toch de BMW die hij wilde. Een soort van. Als Nürburgring- en netvliesverwoester hadden wij de Alfa Romeo Multipla Quadrifoglio gekozen, maar dit is een goede tweede keuze.
Sven heeft op 4 april 2017 geschreven:
Ik ben afgelopen zaterdag bij de Nordschleife geweest. Daar rijd ook een toeristenfahrt.
Dus voor iedere autoracefan is een ronde over de Nordschleife mogelijk.
Als ik met de ringtaxi wil, dan uiteraard de bekende zilvere M5.