
Kleine test: wat zie je hier? Als je antwoord is: een oude ranzige Porsche, dan ben je een pessimist. Als je een gloednieuwe Porsche zei, dan ben je een optimist en bovendien een realist. Onder de aanslag (waarvan we niet willen weten wat het is) schuilt een Porsche 911 RSR (964). Veel spartaanser en epischer dan dit, komt de 911 niet. En Porsche bouwde slechts 51 stuks. Dit exemplaar reed slechts 10 kilometer vanaf nieuw.
Waarom is er niet met de Porsche 911 RSR gereden?
¯\_(ツ)_/¯ De Porsche 911 RSR verdween rechtstreeks in een privécollectie, toen die uit de fabriek kwam. De verzamelaar had blijkbaar een hekel aan rijden.
En waarom wil ik hem?
De luchtgekoelde 3,8-liter zescilinder moet al reden genoeg zijn. Ooit produceerde de boxermotor 350 pk en 385 Nm koppel, maar na een kwarteeuw kan een onderhoudsbeurtje geen kwaad. Het tijdschrift Car and Driver noteerde ooit een sprinttijd van 0 naar 100 km/u in 3,7 seconden. Toen bloedsnel (en nu zeker niet langzaam) en bovendien sneller dan een Ferrari F40.
En check dat interieur. Je waant je als Pinokkio in de maag van de walvis. Je moet van rood houden. Zelfs de rolkooi is ingepakt met rood leer. De driedelige Speedline-velgen stonden destijds op de optielijst. De koper liet ze spuiten in de kleur Amethyst Metallic en de remklauwen kregen een goud laagje.
Oké, maar wat kost de Porsche 911 RSR?
Laten we het zo zeggen: als je portemonnee een persoon is, moet hij wel minimaal twee vliegtuigstoelen nodig hebben. Anders kun je beter thuis blijven. De geschatte prijs ligt tussen de 2 en 2,2 miljoen euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

Voor 50.000 euro kun je in 5 seconden van 100 naar 200

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Je kunt de fantastische Porsche 911 van Singer nu ook bestellen als Turbo – zo rijdt dat

Rijden in de ultieme offroad-Porsche 911 van Singer en Tuthill

Singer krijgt concurrentie: Theon Design bouwt deze prachtige Porsche 911 964 restomod

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

Singer gunt (bij hoge uitzondering) een kijkje in de smetteloze fabriek

De Porsche 911 restomod van Theon Design heeft een supercharger en actieve ophanging

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Geen wonder dat niemand er in rijdt, dat interieur is zum kotzen! En er staat ook nog een hekje in het portier dus iets dikkere personen komen er niet eens in.
Waarom deze platgeslagen kever dan miljoenen waard zou zijn is mij een volkomen raadsel, er rijden al tientallen miljoenen van die, al dan niet platgeslagen, kevers rond.
?Carlos !!!