De Dodge Challenger dankt veel van zijn succes aan zijn smakelijke retrodesign. En zoals Mercedes al merkte met de G-klasse, maken moderne eisen vanuit overheidsinstellingen het lastig om dergelijk design vast te houden. Zo’n groot frontaal oppervlakte is bijvoorbeeld niet heel vriendelijk voor voetgangers of voor de aerodynamica.
En hoewel andere zaken in het geding komen (zo moet Dodge waarschijnlijk net als alle andere musclecarfabrikanten toch iets met elektrotechniek gaan doen) houdt de autobouwer vast aan een retrodesign. Dat meldt designhoofd Mark Trostle aan Muscle Car & Trucks. De Dodge Challenger wordt dus niet de zoveelste platgeslagen gladde bak.
‘Ik wil niet iets verpesten wat zo succes vol voor ons is’, zegt Trostle. Hij hint daarbij naar de volgende generatie Challenger, waarvan het design een evolutie wordt van de huidige. Daarbij haalt hij de nieuwe Jeep Wrangler aan, die nog altijd zeer herkenbaar is als Wrangler, maar geen exacte kopie is. Hij benadrukt wel dat het een uitdaging zal zijn om het retrodesign vast te houden.
Reacties