
Het zou gek zijn om naar de begrafenis van je overleden echtgenote alvast je nieuwe scharrel mee te nemen. Gelukkig doet Dodge weleens meer gekke dingen, daarom waarderen we het merk zo. Dodge houdt in maart het Last Call-evenement in Las Vegas, waarbij ze de laatste Dodge met een Hemi-V8 introduceren. Ook willen ze graag dat iedereen daar kennismaakt met de elektrische Charger Daytona.
Zelfs muscle-merk Dodge kan de elektrische opmars niet meer stuiten. Dit jaar nog verkopen ze de laatste Chargers en Challengers met een V8-motor, en daarna moet de Charger Daytona de fans tevredenstellen. Als afscheid van de musclecar introduceert Dodge de Last Call-modellen. Tot nu toe hebben ze zes van deze speciale uitvoeringen aangekondigd, en in maart komt tijdens het festival de hekkensluiter, nummer zeven.
De laatste nieuwe Dodge met een V8, dat is toch even slikken. De specificaties verklapt het merk nog niet, maar de verwachtingen zijn hoog. De laatste Last Call moest deze week eigenlijk op SEMA staan, maar door problemen met ontploffende motoren is de onthulling nu uitgesteld naar maart. Verwacht dus serieuze power voor de laatste uitvoering van de Charger of Challenger (of allebei).
Wie is de nieuwe scharrel?
Naast zachtjes wenen bij de laatste nieuwe V8 kun je tijdens het Last Call-evenement in Las Vegas dus meteen kennismaken met de Charger Daytona, de nieuwe elektrische musclecar. Volgens het merk voelt en klinkt deze elektrische auto als een echte Dodge. Kan deze EV de doorgewinterde V8-liefhebber overtuigen?
Meer van TopGear


Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

VIDEO: Zo geweldig klinkt de 5,9-liter V8 van een NASCAR-auto in een krappe tunnel

De Dodge Charger is de eerste echte elektrische musclecar (en hij is perfect voor Nederland)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

Vaarwel, Dodge Challenger: een eerbetoon aan een V8-musclecar

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)
