
Maserati laat al enige jaren kleine hints vallen over de elektrificatie van zijn modellen. Sterker nog, sinds 2014, toen Maserati bevestigde dat de Alfieri als V8-model én als plug-in hybride kwam. Later werd de aandrijflijn trouwens een V6-hybride en een volledig elektrische aandrijflijn, maar verder dan een zalig concept kwam het nog niet. Het verlossende bericht kwam vorig jaar, bij de dood van de GranTurismo: dit jaar nog zou er een volledig elektrische Maserati GranTurismo en een elektrische GranCabrio komen.
Dat bleek iets te voorbarig. In een nieuwe teaser toont Maserati nu ‘MMXXI’, wat staat voor 2021 (ja, we moesten het ook even Googlen). Maserati vertelt ook dat ze experimentele voertuigen voorzien hebben van de nieuwe aandrijflijn en dat ze werken aan een uniek geluid voor de EV’s. Je hoort het al een beetje in de onderstaande video. Wanneer de ontwikkeling afgerond is, start de productie van de elektrische Maserati GranTurismo in Turijn. In de fabriek in Modena staat een ‘supersports-model’ op de planning. Dan toch de Alfieri?
Elektrische Maserati GranTurismo: het geluid
Foto’s: Pogea Racing
Meer van TopGear


Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

M’n Tefal fluitketel klinkt nog mooier