
We grappen vaak over de begaafdheid van Audi om een niche te vullen. Of een nieuwe te beramen. Audi spotte pas een aantal nummers waar ze nog geen Q voor hebben gezet. En dat kan natuurlijk niet. Daarom komt de Q8 volgend jaar en een kleinere Q4 in 2019.
Dat de Audi Q8 komt, wist je al lang. Audi omschrijft het giga-gevaarte als een ‘premium SUV met coupé-styling’. Als ultieme guilty pleasure hopen we op een Audi SQ8, waar de Q8 Sport Concept een voorproefje van is.
En de Audi Q4 dan?
Heel voorspelbaar positioneert Audi de Q4 tussen de Q3 en Q5. Had je niet verwacht, hè? Zal het een gehalveerde Q8 worden? Of zal de Audi Q4 meer weghebben van de TT Offroad? Dat is nog eventjes afwachten.
De oplettende lezer mist nu enkel nog de Audi Q1 en Q6. Misschien moeten we een weddenschap aanleggen wanneer die modellen verschijnen?
Meer van TopGear


Audi Q4 e-tron vs Skoda Enyaq iV

Audi Q4 e-tron: een volle dag hypermilen

Audi Q4 e-tron: 1e rij-indruk

Audi Q4 e-tron is de halfbroer van de ID.4

Audi Q4 Sportback e-tron is aan de daklijn

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

In dit Europese land willen ze een flitspaal invoeren tegen asociale wielrenners

Is zo’n betrouwbare Suzuki Swift Sport na 7 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Hoe kunnen zoveel mensen zo’n dure nieuwe auto betalen? Dit zijn de verschillende opties

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt
