Met de Farbio GTS worden we opnieuw verblijd met een kleine supersporter waarvan we er zeker niet veel in Nederland gaan tegenkomen. Maar we vonden het wel de moeite waard hem even voor het voetlicht te halen.
 
Een paar jaar geleden werd dezelfde auto eigenlijk al geboren onder de naam Farboud GTS. Deze was ontsproten aan het brein van Arash Farboud die met zijn creatie de Noble M12 naar de kroon wilde steken. Om een of andere reden deed Farboud zijn bedrijf echter van de hand, waarna de nieuwe eigenaar – Chris Marsh, zoon van Marcos-oprichter Jeremy Marsh – op de proppen kwam met een naam die eerder doet denken aan een nieuw merk gel dan aan een automerk.
 
Maar we hadden het over de Farbio GTS. De fabrikant roept dat er in de Verenigde Staten al vijftig zijn verkocht, dus kunnen we op voorhand spreken van een succes. Wellicht dat al die Amerikaanse kopers over de streep zijn getrokken door de 3,0 liter V6 die door tuner Cosworth werd opgekieteld tot een vermogen van 262 pk. En dan is er ook nog een uitvoering met supercharger waarmee je kunt beschikken over 384 pk. Dat zijn serieuze cijfers.
 
Minstens zo serieus zijn de prestaties. Met de GTS zit je in 4,8 seconden op 100 km/u, met de krachtiger variant doe je datzelfde in 3,9 seconden. En de topsnelheid van ruim 280 km/u mag er ook zijn.
 
De auto doet ons een beetje denken aan de Ortega GT, al is die laatste ontegenzeggelijk mooier. Het is vooral de enorme hap uit de portieren van de Farbio die ons vooralsnog bedenkelijk doet kijken.
 

Reacties