Heb je nog een V8 uit een Ferrari 458 in je schuur liggen die je graag in je Toyota GT86 wilt lepelen, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Pro-drifter Ryan Tuerck legt je graag uit hoe het moet.
De Ferrari GT86 is een driftauto in spe. Tuerck is nog bezig om hem af te werken, maar dat het een brute machine wordt, staat vast. Reken maar op een dikke powerdome op de motorkap, want de standaard kap gaat van zijn lang zal ze leven niet passen. De radiator komt achterin te liggen, want die past er voorin niet meer bij. Een speciale luchtinlaat zorgt dat er ook genoeg koeling voorhanden is als de auto zijwaarts gaat. De Ferrari GT86 zit bovendien vol unieke koolstofvezel onderdelen. Welke transmissie eronder hangt, is nog even een verrassing.
De rolkooi loopt door in de motorruimte om de hele carrosserie stijver te maken. Zo hoeft de pro-drifter geen rekening te houden met de flex van de carrosserie. In oktober moet de Toyota GT86 met Ferrari-motor klaar zijn om zijn eerste strepen op het wegdek te leggen.
Reacties