
Heb je nog een V8 uit een Ferrari 458 in je schuur liggen die je graag in je Toyota GT86 wilt lepelen, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Pro-drifter Ryan Tuerck legt je graag uit hoe het moet.
De Ferrari GT86 is een driftauto in spe. Tuerck is nog bezig om hem af te werken, maar dat het een brute machine wordt, staat vast. Reken maar op een dikke powerdome op de motorkap, want de standaard kap gaat van zijn lang zal ze leven niet passen. De radiator komt achterin te liggen, want die past er voorin niet meer bij. Een speciale luchtinlaat zorgt dat er ook genoeg koeling voorhanden is als de auto zijwaarts gaat. De Ferrari GT86 zit bovendien vol unieke koolstofvezel onderdelen. Welke transmissie eronder hangt, is nog even een verrassing.
De rolkooi loopt door in de motorruimte om de hele carrosserie stijver te maken. Zo hoeft de pro-drifter geen rekening te houden met de flex van de carrosserie. In oktober moet de Toyota GT86 met Ferrari-motor klaar zijn om zijn eerste strepen op het wegdek te leggen.
Check de Ferrari GT86
Meer van TopGear


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

In Fast 9 gaat er echt een Toyota door de ruit

Subaru Outback beklimt Toyota GT86

Tweede generatie GT86/BRZ van Toyota en Subaru

Geen Toyota GT86 in Nederland meer

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Politie waarschuwt dat autodieven op zoek zijn naar één type auto: meerdere per nacht gejat

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Toyota GT4586 drift voor het eerst op het circuit

Toyota GT4586 drift om een Ferrari 458

De Toyota GT4586 leeft!

Toyota GT86 met V8 van Ferrari: waarom ook niet?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie
