
Een Toyota GT86 in Nederland kopen, dat gaat niet meer. De importeur schrapt de achterwielaangedreven coupé uit het aanbod. ‘Er is nauwelijks nog vraag naar het model’, meldt een woordvoerder aan AutoRAI. De BPM was de strop voor deze auto met een vanafprijs van meer dan 57.000 euro. In Amerika kost de auto omgerekend 23.000 euro.
Sinds de introductie in 2012 wist Toyota slechts 154 exemplaren in Nederland te slijten. In het eerste jaar ontvingen 113 exemplaren een setje gele platen, waarvan het gros ongetwijfeld ingezet werd voor proefritten bij de dealer. Het jaar daarop telde het aantal registraties slechts veertien en het jaar daarop nog eentje minder.
Vorig jaar verkocht Toyota in Nederland nog maar drie GT86’s en zo viel begin vorige maand het doek voor het driftige gebakje. De auto blijft overigens wel in productie voor andere landen. Ben je dol van Toyota en bandenrook, dan kun je altijd nog terecht bij het merk voor de nieuwe Supra. Je bent 81.995 euro kwijt, maar dan krijg je tenminste 340 pk in plaats van 200 pk.
Het altijd dappere Subaru blijft de BRZ, die technisch identiek is, wel leveren in Nederland. Hij kost, schrik niet, minimaal 63.195 euro. Het kleine coupeetje met 200 pk vond in Nederland 38 mensen zo gek om er gele kentekenplaten op te schroeven. Mocht je er écht graag eentje willen, adviseren we je toch ook even in Duitsland te kijken naar de tweedehandsmarkt.
Meer van TopGear


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

In Fast 9 gaat er echt een Toyota door de ruit

Subaru Outback beklimt Toyota GT86

Tweede generatie GT86/BRZ van Toyota en Subaru

De snelste Toyota’s van dit moment

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Politie waarschuwt dat autodieven op zoek zijn naar één type auto: meerdere per nacht gejat

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
