Dit zijn ze, de eerste plaagplaatjes van de opvolger van de Ferrari GTO, F40, F50 en Enzo. Er is natuurlijk weer net niks op te zien, afgezien van de puntige neus, grote luchthapper en led-koplampen aan de voorkant, en de vinnen aan de achterkant, die wel één grote diffusor lijkt te worden. Maar het is beter dan niets, toch?

We weten wel het een en ander van de 'limited edition', die voorlopig als F150 door het leven gaat. Het is duidelijk dat het een hybride gaat worden; twee accupakketen zullen de auto 'helpen': eentje voor, voor de secundaire apparatuur (denk aan airco of andere zaken die van elektra afhankelijk zijn, en eentje achter die de V12-motor zal bijstaan – Ferrari heeft in de Formule 1 inmiddels aardig wat ervaring opgedaan met het KERS-systeem, en acht nu de tijd rijp omdat ook in een 'gewone' auto in de praktijk te gaan brengen. Voor de extra power, maar ook om het verbruik enigszins in toom te houden.

De hardnekkig draaiende geruchtenmolen wil dat het totale vermogen op zo'n 850 pk zal uitkomen. Dat moet, in samenwerking met de ongetwijfeld superlichtgewicht materialen waarvan de rest van de auto gemaakt zal worden, voldoende zijn voor een acceleratie naar 100 km/u in de tijd van een stevige boer. Ofzo. Topsnelheid? Geen idee, maar wat doet een béétje straaljager tegenwoordig? Zoiets.

Zodra we meer weten, weet jij het ook. En, wat vind je van de eerste plaatjes? Veelbelovend?
 

Reacties