
Op dit moment heb je bij Fiat keuze uit twee types als het om de 500 gaat: een volledig elektrische 500e en een hybride 500. Met die eerste optie gaat het nu niet zo lekker, volgens Reuters. De verwachte verkoopcijfers worden naar verluidt niet behaald en de productie gaat te langzaam. Daarom gooit Fiat het roer om. Het merk stelt het pensioen van de hybride 500 nog even uit.
Het is niet zo dat Fiat de ‘oude’ 500 door blijft produceren. De bestaande Fiat 500e gaat de basis vormen voor de nieuwe hybride 500. Best bijzonder, want die auto is van oorsprong niet gebouwd voor een brandstofmotor. Daarnaast delen de huidige hybride en de volledig elektrische 500 niet één onderdeel. Wellicht deelt de aanstaande hybride wel wat onderdeeltjes met andere Stellantis-broertjes.
De hybride 500 moet in 2026 in productie gaan. Dat gebeurt in de fabriek in Turijn waar ook de elektrische diva wordt gebouwd. Daarmee lost Fiat ook het probleem op van de geringe productie in de Italiaanse fabriek. Nog een fijne bijkomstigheid: aangezien de auto in Italië gemaakt wordt, mag ie wel een Italiaans vlaggetje dragen en vernoemd worden naar een Italiaanse stad.
Niet alleen een hybride Fiat 500
Naast de hybride Fiat 500e meldt Stellantis dat er ook een nieuwe hybride versie van de Jeep Compass gaat komen. Deze wordt ook in Italië gemaakt, maar dan in het plaatsje Melfi. Daarnaast kan de productie van de hybride Fiat Panda verlengd worden, maar hier is nog geen uitsluitsel over. Eerder werd bekend dat de huidige benzine-Panda tot tenminste 2030 in productie blijft.
Eén reactie op “De Fiat 500 wordt niet helemaal elektrisch: Fiat werkt aan een hybride 500 op basis van de 500e”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Zo rijden mensen (bijna) helemaal gratis een Fiat 500 via een bijzondere constructie

Waarom plotseling niemand meer zo’n leuke Fiat 500 wil hebben

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Stokoude dieselbus van bijna 20 jaar oud verkoopt beter dan Tesla

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

BMW? Audi? Eigenlijk is er niets luxer dan een goedkope Fiat Panda

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Ik wil graag jullie fiat nieuws per Email ontvangen