
Na de imposante plug-in hybride Fisker Karma was het lange tijd stil, maar het Amerikaanse merk lijkt na wat woelige tijden weer helemaal terug te zijn. Fisker doet gezellig mee aan de elektrificatie met een SUV, de Ocean, een stoere offroad-versie daarvan, een pick-up, nog een SUV en een cabrio-GT. Over de laatste drie maakte Fisker gisteren wat meer bekend. Daarbij spreekt de elektrische cabrio ons het meeste aan. Dit is de Fisker Ronin.
Vorig jaar beloofde Fisker dat de Ronin de EV zou worden met de grootste actieradius. Dat doel heeft het merk nog steeds. De Fisker Ronin moet de eerste vol-elektrische, vierdeurs GT worden waar het dak vanaf kan. De vijfzitter krijgt een koolstofvezel dak dat kan inklappen.
De deuren openen zich naar boven, zoals bij de McLaren P1. Vanbinnen krijgt de Ronin volgens Fisker een ‘high-tech luxe interieur’; hier zijn nog geen beelden van. De eerste plaatjes van de Ronin tonen in ieder geval alvast cameraspiegels en velgen die elk bestaan uit drie open aero-bladen.
Specificaties van de Fisker Ronin
De elektrische GT krijgt drie elektromotoren die samen ‘meer dan 1.000 pk’ produceren. Een sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u moet straks te doen zijn in 2 seconden. Een geïntegreerd batterijpakket moet ervoor zorgen dat je 966 kilometer ver kunt komen op één lading. Tenminste, dat is waar Fisker op hoopt.
Nu al helemaal ondersteboven van de Ronin? Je kunt alvast een eerste reservering doen voor 2.000 dollar (omgerekend ongeveer 1.800 euro) en later een tweede reservering van 1.000 dollar (ongeveer 900 euro) als borg. De productie moet volgend jaar beginnen. ‘Tegen 2027 willen we ’s werelds meest klimaatneutrale auto bouwen’, zegt Henrik Fisker.
2 reacties op “De Fisker Ronin is een cabrio met meer dan 1.000 pk en 950 kilometer actieradius”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Kerel koopt nieuwe Fisker met 85 procent korting, fikst hem voor 90 euro

Hoe jammer is het dat Fisker failliet is? We rijden met de Ocean (review)

Het failliete Fisker wil overgebleven auto’s verkopen voor zo weinig als 2.400 euro per stuk

Officieel: Automerk Fisker vraagt (opnieuw) faillissement aan

Je kunt nu ineens auto’s kopen van Fisker én Karma – hoe zit dat precies?

Deze nieuwe EV voor Nederland leent een cool trucje van de oude Honda CRX

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Iedere fabrikant zan zoiets bouwen als prototype.
Ook VW.
De vraag is of je er ooit winst op gaat maken omdat je nooit substantiële aantallen zult verkopen. Dus leuke papieren exercitie, daarna een halfbakken poging om in het topsegment te concurreren tegen Taycans, Audi en Tesla om vervolgens een productiestop aan te kondigen waarna de rechter een faillissement bekrachtigd en het merk en eventuele patenten worden opgekocht door een grotere partij. (Waarschijnlijk Chinees)
Topsegment en dan Tesla noemen. Jij noemt de Primark zeker ook in een rijtje met de Bijenkorf?
Mensen kopen die autos alleen nog maar omdat ze in de aanbieding gegooid zijn. Het is de Dacia onder de EV’s met eenzelfde soort obsessieve volgelingen.