
Na de imposante plug-in hybride Fisker Karma was het lange tijd stil, maar het Amerikaanse merk lijkt na wat woelige tijden weer helemaal terug te zijn. Fisker doet gezellig mee aan de elektrificatie met een SUV, de Ocean, een stoere offroad-versie daarvan, een pick-up, nog een SUV en een cabrio-GT. Over de laatste drie maakte Fisker gisteren wat meer bekend. Daarbij spreekt de elektrische cabrio ons het meeste aan. Dit is de Fisker Ronin.
Vorig jaar beloofde Fisker dat de Ronin de EV zou worden met de grootste actieradius. Dat doel heeft het merk nog steeds. De Fisker Ronin moet de eerste vol-elektrische, vierdeurs GT worden waar het dak vanaf kan. De vijfzitter krijgt een koolstofvezel dak dat kan inklappen.
De deuren openen zich naar boven, zoals bij de McLaren P1. Vanbinnen krijgt de Ronin volgens Fisker een ‘high-tech luxe interieur’; hier zijn nog geen beelden van. De eerste plaatjes van de Ronin tonen in ieder geval alvast cameraspiegels en velgen die elk bestaan uit drie open aero-bladen.
Specificaties van de Fisker Ronin
De elektrische GT krijgt drie elektromotoren die samen ‘meer dan 1.000 pk’ produceren. Een sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u moet straks te doen zijn in 2 seconden. Een geïntegreerd batterijpakket moet ervoor zorgen dat je 966 kilometer ver kunt komen op één lading. Tenminste, dat is waar Fisker op hoopt.
Nu al helemaal ondersteboven van de Ronin? Je kunt alvast een eerste reservering doen voor 2.000 dollar (omgerekend ongeveer 1.800 euro) en later een tweede reservering van 1.000 dollar (ongeveer 900 euro) als borg. De productie moet volgend jaar beginnen. ‘Tegen 2027 willen we ’s werelds meest klimaatneutrale auto bouwen’, zegt Henrik Fisker.
2 reacties op “De Fisker Ronin is een cabrio met meer dan 1.000 pk en 950 kilometer actieradius”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Kerel koopt nieuwe Fisker met 85 procent korting, fikst hem voor 90 euro

Hoe jammer is het dat Fisker failliet is? We rijden met de Ocean (review)

Het failliete Fisker wil overgebleven auto’s verkopen voor zo weinig als 2.400 euro per stuk

Officieel: Automerk Fisker vraagt (opnieuw) faillissement aan

Je kunt nu ineens auto’s kopen van Fisker én Karma – hoe zit dat precies?

Deze nieuwe EV voor Nederland leent een cool trucje van de oude Honda CRX

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Er worden weer auto’s gemaakt in de Saab-fabriek, maar ze hebben nu een V8

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Iedere fabrikant zan zoiets bouwen als prototype.
Ook VW.
De vraag is of je er ooit winst op gaat maken omdat je nooit substantiële aantallen zult verkopen. Dus leuke papieren exercitie, daarna een halfbakken poging om in het topsegment te concurreren tegen Taycans, Audi en Tesla om vervolgens een productiestop aan te kondigen waarna de rechter een faillissement bekrachtigd en het merk en eventuele patenten worden opgekocht door een grotere partij. (Waarschijnlijk Chinees)
Topsegment en dan Tesla noemen. Jij noemt de Primark zeker ook in een rijtje met de Bijenkorf?
Mensen kopen die autos alleen nog maar omdat ze in de aanbieding gegooid zijn. Het is de Dacia onder de EV’s met eenzelfde soort obsessieve volgelingen.