
Na de imposante plug-in hybride Fisker Karma was het lange tijd stil, maar het Amerikaanse merk lijkt na wat woelige tijden weer helemaal terug te zijn. Fisker doet gezellig mee aan de elektrificatie met een SUV, de Ocean, een stoere offroad-versie daarvan, een pick-up, nog een SUV en een cabrio-GT. Over de laatste drie maakte Fisker gisteren wat meer bekend. Daarbij spreekt de elektrische cabrio ons het meeste aan. Dit is de Fisker Ronin.
Vorig jaar beloofde Fisker dat de Ronin de EV zou worden met de grootste actieradius. Dat doel heeft het merk nog steeds. De Fisker Ronin moet de eerste vol-elektrische, vierdeurs GT worden waar het dak vanaf kan. De vijfzitter krijgt een koolstofvezel dak dat kan inklappen.
De deuren openen zich naar boven, zoals bij de McLaren P1. Vanbinnen krijgt de Ronin volgens Fisker een ‘high-tech luxe interieur’; hier zijn nog geen beelden van. De eerste plaatjes van de Ronin tonen in ieder geval alvast cameraspiegels en velgen die elk bestaan uit drie open aero-bladen.
Specificaties van de Fisker Ronin
De elektrische GT krijgt drie elektromotoren die samen ‘meer dan 1.000 pk’ produceren. Een sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u moet straks te doen zijn in 2 seconden. Een geïntegreerd batterijpakket moet ervoor zorgen dat je 966 kilometer ver kunt komen op één lading. Tenminste, dat is waar Fisker op hoopt.
Nu al helemaal ondersteboven van de Ronin? Je kunt alvast een eerste reservering doen voor 2.000 dollar (omgerekend ongeveer 1.800 euro) en later een tweede reservering van 1.000 dollar (ongeveer 900 euro) als borg. De productie moet volgend jaar beginnen. ‘Tegen 2027 willen we ’s werelds meest klimaatneutrale auto bouwen’, zegt Henrik Fisker.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “De Fisker Ronin is een cabrio met meer dan 1.000 pk en 950 kilometer actieradius”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Kerel koopt nieuwe Fisker met 85 procent korting, fikst hem voor 90 euro

Hoe jammer is het dat Fisker failliet is? We rijden met de Ocean (review)

Het failliete Fisker wil overgebleven auto’s verkopen voor zo weinig als 2.400 euro per stuk

Officieel: Automerk Fisker vraagt (opnieuw) faillissement aan

Je kunt nu ineens auto’s kopen van Fisker én Karma – hoe zit dat precies?

Deze nieuwe EV voor Nederland leent een cool trucje van de oude Honda CRX

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Er worden weer auto’s gemaakt in de Saab-fabriek, maar ze hebben nu een V8

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Iedere fabrikant zan zoiets bouwen als prototype.
Ook VW.
De vraag is of je er ooit winst op gaat maken omdat je nooit substantiële aantallen zult verkopen. Dus leuke papieren exercitie, daarna een halfbakken poging om in het topsegment te concurreren tegen Taycans, Audi en Tesla om vervolgens een productiestop aan te kondigen waarna de rechter een faillissement bekrachtigd en het merk en eventuele patenten worden opgekocht door een grotere partij. (Waarschijnlijk Chinees)
Topsegment en dan Tesla noemen. Jij noemt de Primark zeker ook in een rijtje met de Bijenkorf?
Mensen kopen die autos alleen nog maar omdat ze in de aanbieding gegooid zijn. Het is de Dacia onder de EV’s met eenzelfde soort obsessieve volgelingen.