Ford Fiesta facelift met 3 cilinders

De huidige generatie Ford Fiesta is een van de leukste autootjes in het b-segment, maar hij mocht willen dat ie het eeuwige leven beschoren was. Na een paar jaar is het de hoogste tijd voor een facelift, en dat treft: die heeft Ford vandaag aangekondigd.

De Fiesta krijgt eerst en vooral de nieuwe Ford-neus met grote-luchthapper-die-best-groot-is-maar-niet-zo-misplaatst-oogt-als-die-van-Peugeot-toendertijd. De enigszins Aston-achtige frisse looks staan ‘m goed, en geven een hint naar wat er mogelijk voor moderne motor achter schuilt. Ja, zoals verwacht is ook de Fiesta vanaf nu leverbaar met de uitstekende 1.0 EcoBoost-driecilinder. Ford verwacht dat de Fiesta daarmee de zuinigste (benzine)auto in zijn klasse zal zijn.

Ook nieuw in Fords een-na-kleinste zijn Sync, een navi- en infotainmentsysteem waar je desgewenst oeverloos tegenaan kunt zeveren, en Active City Stop, dat voorkomt dat je in de stad tegen stilstaande vrachtwagens aan rolt. De Fiesta is verder de eerste Ford aan deze kant van de grote plas die over MyKey beschikt; een speciale sleutel voor je onverantwoordelijke tienerzoon die ervoor zorgt dat hij niet te hard kan rijden en dat de stereo uitgeschakeld blijft als hij zijn gordel niet om heeft. Dus wil je je kinderen laten weten dat je ze niet vertrouwt, bestel MyKey.

De Fiesta staat morgen in Amsterdam tijdens een speciaal Ford-evenement voor dealers en media, maar wordt officieel onthuld op de autoshow van Parijs, eind deze maand. Dan weten we vast ook meer over andere uitvoeringen en prijzen.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken