
Redactieleden die rond de millenniumwisseling al loonbelasting betaalden, beweren dat creaties als deze Ford Focus-showauto nooit cool zijn geweest. Anderen, die rond dezelfde tijd met een GameCube-controller in hun knuisten zaten, waren het daar destijds niet mee eens. Maak je geen zorgen: inmiddels wel.
Gelukkig kon je twaalfjarige jij niet bij het geld van de jij van nu. Want dan had je nu een enorme verzameling Pokémon-kaarten, een stuk of tien Tamagotchi’s en een uitgebouwde, eh, showauto met special paint. Je kijkt naar de droom van elke pre-puberale millennial. Laten we dit reliek uit een vergane tijd behouden om ervoor te zorgen dat de geschiedenis zich niet herhaalt.
Historici kunnen bevestigen dat dit een authentiek stuk is uit de jaren nul. De details kloppen: gespoten remtrommels, een neus die nét te hoog staat (omdat er eerder al drie bumpers op drempels sneuvelden), standaard stoelen omdat opnieuw stofferen te duur was, discotheektoilet-neon bij de voeten, twee soorten kleurtinten in de koplampen en een ongewijzigd motorvermogen van 101 pk.
We mogen de originele eigenaar van deze mismaakte Focus wel bedanken. Bovenop de aanschafprijs zit, snel gerekend, toch zeker een investering van 5.000 tot 10.000 euro. Dat geld is met de huidige vraagprijs van 2.295 euro compleet verdampt. Ofwel: goed voor de inflatie en koopkracht van Nederland. We kunnen best enkele toepassingen voor deze Ford Focus-showauto bedenken. Maar dat laten we vooral aan jou over.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de lekkerste Ford Focus ST niet naar Nederland komt

Deze Focus RS van de overheid lijkt een koopje, tot je in de (dubieuze) geschiedenis duikt

Ford Focus ST review: Kon de hot hatch nog worden verbeterd?

Kan deze Ford Focus ST met Mountune M365-kit het gemis van de RS verzachten?

De Ford Focus Wagon Active is niet de modernste in dit segment. Is dat erg?

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Bijzonder nieuw verkeersbord duikt op in Amsterdam met ‘kleine’ toevoeging die het 100% effectief maakt

Morgen is weer de Flitsmarathon des Doods in Nederland: dit kost een snelheidsboete nu

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Renault begrenst de Clio op 110 km/u en voor 59 euro halen ze de begrenzer eraf

Handig: sommige mensen hebben autoleningen die langer duren dan hun huwelijk
