
Charge Cars – een techbedrijf in de buurt van de Londense luchthaven Heathrow – heeft een vrijpas gekregen om de Ford Mustang Fastback uit 1967 nieuw leven in te blazen. In plaats van de koetsen en panelen bij Ford of een andere partij in te kopen, mag het bedrijf zelf aan de slag. Charge Cars noemt de nieuwe Fastback, de ’67. Helaas geen V8 met ruim 300 pk dus, maar wel een kwartet aan elektromotoren.
De vier elektromotoren zorgen voor 543 pk en 1.500 Nm. Genoeg, denken we. De EV krijgt ook een op maat gemaakte ophanging, lichte koolstofvezel componenten en moderne assistentiesystemen zoals ABS, torque vectoring en traction control waarbij die laatste niet onbelangrijk zal zijn bij zoveel vermogen en koppel.
De batterijen van de elektrische Ford Mustang Fastback liggen halverwege de wielbasis voor een beter zwaartepunt. Het accupakket zorgt voor een actieradius van 322 kilometer. Charge Cars belooft ‘de hoogste standaarden in veiligheid en voertuigdynamiek’. ‘Wij geloven dat de ’67 een hele nieuwe klasse EV is’, zegt de oprichter van het bedrijf, Vadim Shagaleev. Volgens hem is de elektrische Ford Mustang Fastback een ‘compromisloze, emissievrije, klassieke icoon’.
Prijs van de elektrische Ford Mustang Fastback van Charge Cars
Het Britse bedrijf maakt 499 exemplaren van de ’67. Iedere auto kan helemaal naar eigen smaak samengesteld worden. Klanten kunnen kiezen uit verschillende kleuren, materialen en details. Uiteraard zullen extraatjes en speciale kleurtjes de prijs verhogen. En die prijs is op zichzelf al niet laag. Charge Cars vraagt 350.000 pond voor de EV, wat omgerekend ongeveer 400.000 euro is. Misschien toch maar op de tweedehandsmarkt kijken voor een echte Fastback?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Ford geeft Brits bedrijfje toestemming om eigen elektrische Mustang Fastback te bouwen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Daar heb je 2 of 3 hele mooie fastbacks voor.. met geluid 🤪👊
Inderdaad, beter zelf een Fastback kopen. En door een ombouwbedrijf een EV van laten maken Waarschijnlijk ook 2 keer goedkoper dan hierboven genoemde bedrijf.