Vijf op de zes Nederlanders koopt geen vuurwerk volgens de ING. De overige mensen compenseren dat ruimschoots voor de verstandige burgers en schieten een arsenaal van 70 miljoen euro de lucht in. Zomaar over straat gaan, is dus een stuk gevaarlijker dan het normaal al is. Overweeg daarom een van deze gepantserde auto’s om de jaarwisseling te overleven.
Audi RS 7
Deze Audi is de snelste gepantserde auto die je op dit moment kunt kopen. Door lichtgewicht composietmateriaal en een gekietelde V8 is de auto zelfs sneller dan een standaard RS 7. De auto bepantseren met staal kan volgens Add Armor zomaar het gewicht van de auto verdubbelen. Door composieten te gebruiken en lichter kogelwerend glas, weegt deze Audi RS 7 nog geen 100 kilo meer dan de productieversie. Het vermogen is 775 pk in plaats van 560 pk. Het koppel is 1.080 Nm.
Smart ForTwo
De bepantsering op deze Smart weegt 375 kilo extra, en dat is heel wat voor een auto die normaal gesproken 840 kilo weegt. Dat is bijna de helft meer. Verwacht dan ook niet dat de tweezitter met 90 pk een uitstekende vluchtauto is. Het scheelt dat de gepantserde Smart Fortwo heel aardig kogels van een handpistool kan afketsen, want hij heeft beveiligingsniveau B4. Zie je iemand met een AK-47 aan komen lopen, dan kun je toch maar beter even bukken.
Inkas Sentry Civilian
De ophanging, remmen en andere mechanische componenten zijn versterkt, terwijl er aan de binnenkant is gewerkt aan luxe voor zes personen. Inkas bouwt zelfs een bar met tv-scherm in de Sentry Civilian. Voor de goede orde: terwijl de wereld buiten vergaat en je wordt bestookt door mitrailleurs en granaten, kun je achterin genieten van een lekkere cocktail of koude champagne. Niet schrikken van de knal.
Gepantserde Bentley Bentayga
De Bentley Bentayga was al een bunker op wielen om te zien, en nu kopt de bepantsering letterlijk kogels van een AK47 en een AR10 terug. De versterkte bodemplaat ketst explosies van ten minste twee DM51-granaten af. De ophanging is verstevigd voor het extra gewicht en optioneel kun je kiezen voor krachtigere remmen.
Verlengde Rolls-Royce Cullinan
Het Duitse bedrijf Klassen wil niet wachten tot Ro-Ro zelf met een Long Wheel Base-versie komt en bouwt zijn eigen variant. De enorme lel groeide met 1.016 millimeter naar een totale lengte van 6.367 millimeter. De deuren blijven gelijk qua lengte in de standaard uitvoering, het bedrijf zet in dat geval letterlijk een stuk tussen de deuren in. Optioneel rekken ze de deuren uit en verhogen ze het dak. Zelfs een gepantserd panoramadak staat op de optielijst.
Reacties