
Waarom een productieversie van een auto nooit identiek is aan het studiemodel? Omdat ergens halverwege het ontwerpproces de ingenieurs zich ermee bemoeien. De velgen moeten kleiner voor meer comfort en de rijhoogte moet toenemen omdat mensen graag zonder schade over drempels rijden. De wielen moeten verder naar binnen zodat de flanken niet onder de modder komen.
Gelukkig kun je als eigenaar van een auto de prioriteiten verschuiven en de compromissen verleggen. Als jij je auto wat vaker wilt wassen, kun je de wielen best wat meer naar buiten leggen met bredere velgen of spoorverbreders. Vind je het niet erg om af te remmen voor een drempel, gooi dan je auto een paar centimeter omlaag.
Zo ook bij deze verlaagde Bentley Continental GT. Onderstelboer Heasman Steering legde de W12-coupé omlaag en bracht de velgen verder naar buiten. Een kleine ingreep met een groot resultaat voor de stance – alsof een fotomodel zich van haar (of zijn) beste kant laat fotograferen. Zo’n Bentley heeft ook helemaal geen koolstofvezel diffusers of nóg grotere gaten in zijn neus nodig.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Max Verstappen maakt toekomstplannen voor 2026 bekend: blijft hij bij Red Bull?

Nieuwe betaalbare Skoda stationwagon zal in Nederland extra interessant zijn

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Op deze simpele wijze gaat Maserati eindelijk meer auto’s verkopen
