
Waarom een productieversie van een auto nooit identiek is aan het studiemodel? Omdat ergens halverwege het ontwerpproces de ingenieurs zich ermee bemoeien. De velgen moeten kleiner voor meer comfort en de rijhoogte moet toenemen omdat mensen graag zonder schade over drempels rijden. De wielen moeten verder naar binnen zodat de flanken niet onder de modder komen.
Gelukkig kun je als eigenaar van een auto de prioriteiten verschuiven en de compromissen verleggen. Als jij je auto wat vaker wilt wassen, kun je de wielen best wat meer naar buiten leggen met bredere velgen of spoorverbreders. Vind je het niet erg om af te remmen voor een drempel, gooi dan je auto een paar centimeter omlaag.
Zo ook bij deze verlaagde Bentley Continental GT. Onderstelboer Heasman Steering legde de W12-coupé omlaag en bracht de velgen verder naar buiten. Een kleine ingreep met een groot resultaat voor de stance – alsof een fotomodel zich van haar (of zijn) beste kant laat fotograferen. Zo’n Bentley heeft ook helemaal geen koolstofvezel diffusers of nóg grotere gaten in zijn neus nodig.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Welke van deze prachtbakken is de beste driftauto?

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Bentley Continental GT V8 Mulliner: is ie zo luxe genoeg?

Bentley Continental GT Speed

Bentley Continental R vs Bentley Continental GT

De Bentley Bentayga Extended Wheelbase moet de Mulsanne vervangen

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Welke van deze prachtbakken is de beste driftauto?

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Vrachtwagen plet Lamborghini Aventador SVJ en Bentley in Beverly Hills

Mansory geeft de Bentley Bentayga Speed 900 pk en heel veel koolstofvezel

Hoe rijdt de Lucid Air Dream Edition R, die dit jaar naar Nederland komt?

Rolls-Royce Phantom facelift heeft dikke putdeksels en ziet sterretjes

De prijs van de Lucid Air in Nederland is bekend

De eerste Lucid Air Dream is nu al gecrasht in Amerika

Zo is het om met een Rolls-Royce Ghost Black Badge (van 2.500 kilo) op een F1-circuit te rijden

Dit is de prijs van de nieuwe BMW i7

De Civic van een van de eerste automemes ooit is teruggevonden

Deze Ferrari F355 kreeg race-onderdelen en wordt gebruikt als daily driver

De Marc Philip Gemballa Marsien ziet er ook in New York buitenaards uit

De Brabus 900 Crawler is een knotsgek woestijnspeeltje

Brabus 900: als Maybach je niet luxe (of snel) genoeg is

Video: dit is de krankzinnigste Mazda MX-5 die je ooit hebt gezien

Rolls-Royce Phantom facelift heeft dikke putdeksels en ziet sterretjes

Is de Aston Martin V12 Vantage wel spannend genoeg?

Gloednieuwe verlengde Range Rover bij Domeinen

De nieuwe Range Rover Sport heeft de grootste achterspoiler van het merk ooit

De Bentley Bentayga Extended Wheelbase moet de Mulsanne vervangen

Stoelen opnieuw bekleden? Deze stappen volgt een professional

De Ketheltunnel op de A4 bij Schiedam was vanochtend dicht wegens personeelstekort

Waarom het zonde is dat Audi SQ5 Sportback TDI (net als alle Audi-diesels) geschrapt is

Waarom auto’s soms moeilijk in de eerste versnelling gaan (als ze net niet helemaal stilstaan)

Maserati overwoog in 2000 een personenbusje met de naam Buran

Je kunt oude Volvo V70-ambulances kopen om een toffe camper van te maken

Reacties