Waarom een productieversie van een auto nooit identiek is aan het studiemodel? Omdat ergens halverwege het ontwerpproces de ingenieurs zich ermee bemoeien. De velgen moeten kleiner voor meer comfort en de rijhoogte moet toenemen omdat mensen graag zonder schade over drempels rijden. De wielen moeten verder naar binnen zodat de flanken niet onder de modder komen.

Gelukkig kun je als eigenaar van een auto de prioriteiten verschuiven en de compromissen verleggen. Als jij je auto wat vaker wilt wassen, kun je de wielen best wat meer naar buiten leggen met bredere velgen of spoorverbreders. Vind je het niet erg om af te remmen voor een drempel, gooi dan je auto een paar centimeter omlaag.

Zo ook bij deze verlaagde Bentley Continental GT. Onderstelboer Heasman Steering legde de W12-coupé omlaag en bracht de velgen verder naar buiten. Een kleine ingreep met een groot resultaat voor de stance – alsof een fotomodel zich van haar (of zijn) beste kant laat fotograferen. Zo’n Bentley heeft ook helemaal geen koolstofvezel diffusers of nóg grotere gaten in zijn neus nodig.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)