
Waarom een productieversie van een auto nooit identiek is aan het studiemodel? Omdat ergens halverwege het ontwerpproces de ingenieurs zich ermee bemoeien. De velgen moeten kleiner voor meer comfort en de rijhoogte moet toenemen omdat mensen graag zonder schade over drempels rijden. De wielen moeten verder naar binnen zodat de flanken niet onder de modder komen.
Gelukkig kun je als eigenaar van een auto de prioriteiten verschuiven en de compromissen verleggen. Als jij je auto wat vaker wilt wassen, kun je de wielen best wat meer naar buiten leggen met bredere velgen of spoorverbreders. Vind je het niet erg om af te remmen voor een drempel, gooi dan je auto een paar centimeter omlaag.
Zo ook bij deze verlaagde Bentley Continental GT. Onderstelboer Heasman Steering legde de W12-coupé omlaag en bracht de velgen verder naar buiten. Een kleine ingreep met een groot resultaat voor de stance – alsof een fotomodel zich van haar (of zijn) beste kant laat fotograferen. Zo’n Bentley heeft ook helemaal geen koolstofvezel diffusers of nóg grotere gaten in zijn neus nodig.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear



Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek


Welke van deze prachtbakken is de beste driftauto?


Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma


Bentley Continental GT V8 Mulliner: is ie zo luxe genoeg?


Bentley Continental GT Speed


Waarom 2022 een recordjaar was voor de allerduurste automerken ter wereld


Rijden met een 100 jaar oude Bentley Blower op Laguna Seca (en door de drive-thru)


Range Rover vs BMW iX vs Bentley Bentayga review: Welke luxe SUV is de beste?


De 10 snelste SUV’s ter wereld


Gênant: Bentley vergat bij de Flying Spur Speed om extra vermogen toe te voegen



Bentley Continental GTC Speed review: Hoe rijdt de ultraluxe cabrio met W12?


Kenners zullen gelijk zien wat er fout is met deze Audi A8 (maar ze hebben ongelijk)


Knap lullig: Werkloze man krijgt auto met torenhoge maandlasten cadeau voor kerst


Deze Audi S8 met 1.200+ pk kan van jou zijn (en het zou de krachtigste ter wereld zijn)


BMW 7-serie diesel met 500.000+ km rijdt naar zijn topsnelheid op de Autobahn


Leve de V8! De Mercedes-AMG S 63 E Performance is de sterkste S-klasse ooit


De eerste exemplaren van de Lucid Air zijn in Nederland, maar er is iets geks mee aan de hand



Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch


Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)


Kooptip: Deze bijzondere Porsche 944 6×6 moet een serieus bedrag opleveren


The Stig rijdt op het TopGear-circuit met een getunede Toyota GR Yaris


Mansory verwijdert twee deuren om de Urus Coupé te maken die Lamborghini niet bouwt


Land Rover Range Rover P440e review: De vijand van het CJIB



Bezopen: In dit Europese land haalt iedereen gewoon rechts in


De Aston Martin DBS 770 Ultimate is ‘de krachtigste productie-Aston ooit’


Slimme ondernemer bestelde de laatste 240 Defenders (en verdient daar nu leuk aan)


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro


Welke Mini is leuker om te rijden: de nieuwe Electric of de oude Cooper?



Bezopen: In dit Europese land haalt iedereen gewoon rechts in


Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


Je auto een dag van tevoren bij garage neerzetten? Misschien kun je dat beter niet doen


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt



Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Reacties