
Na een teleurstellende presentatie van DeLorean was daar ineens de Hyundai N Vision 74. Waar de nieuwe Alpha5 het werk van Giorgetto Giugiaro geen eer aan deed, was de Hyundai een schot in de roos. En daarom zijn we blij met dit nieuws. Als het volgende gerucht de waarheid blijkt te zijn, dan kun je over twee jaar de Hyundai N Vision 74 echt bestellen.
Het Koreaanse ET News helpt het gerucht de wereld in. De nieuwswebsite zou gesproken hebben met iemand binnen het project. ‘We hebben besloten om in de eerste helft van 2026 slechts honderd exemplaren van de waterstof-elektrische conceptauto N Vision 74 te produceren’, zegt de anonieme bron binnen het automerk. Je moet dus wel even geduld hebben.
Wat is de Hyundai N Vision 74?
We hadden al eens het geluk om een prototype van de Hyundai N Vision 74 te rijden op het circuit. Mede door die ervaring benoemden we hem vorig jaar als Instant icoon van het Jaar 2022. De conceptauto produceert 680 pk en 900 Nm. De actieradius is 600 kilometer en de productieversie zou daar nog een schepje bovenop doen.
De sterkere Hyundai N Vision 74 die in productie zou gaan, moet rond de 800 pk aan vermogen hebben. Hier lijdt de actieradius dan wel weer onder. Die moet tussen de 400 en 500 kilometer zijn. Voor de 0-100-tijd moet je denken aan een tijd onder de drie seconden. Overigens worden niet alle honderd exemplaren van de N Vision 74 verkocht aan klanten.
Dertig stuks zou Hyundai zelf houden om ermee te gaan racen in Noord-Amerika en Europa. In welke raceklasse Hyundai mee wil doen, is niet bekend. Misschien Garage 56 bij Le Mans? De Koreaanse nieuwswebsite heeft nog geen prijskaartje opgevangen van de Hyundai N Vision 74, maar ga ergens tussen ‘Potverdorie, wat een geld’ en ‘Nee joh, zoveel?!’ zitten.
4 reacties op “Geweldig nieuws: ‘Hyundai gaat de N Vision 74 op waterstof in productie nemen’”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Doorbraak: wetenschappers ontdekken manier om voor 170.000 jaar aan waterstof uit de grond te halen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

Dit in Nederland vergeten automerk gaat een gigantische comeback maken (als jullie allemaal waterstof gaan kopen)

Hekel aan elektrisch rijden? Koop dan deze waterstofauto bij Domeinen voor weinig

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

niet te bevatten dat er Hyundai achterop deze bolide staat. Tot een paar jaar geleden maakten ze alleen van die lelijke hokken.
Ze zijn nog steeds lelijk alleen nu is het met opzet en is het om uitgesproken te zijn. Daarnaast zitten ze met de technologie bij de kopgroep ipv 5 of 10 jaar achter te lopen. Zeker een knappe prestatie.
Lees ik hier nu echt over een 2.4 ton 800PK EV die 3KG per PK moet meezeulen die Hyundai met droge ogen als “raceauto” pitched? Dudes, is dit gesponsord??
Raceauto… wat een kulverhaal.
Wat blijft dit een bruut mooi ding.
Jammer dat het niet gewoon een veel praktischer EV wordt en dan nog voor een beetje een leuke prijs ook, zou de huidige suffe markt aardig van opfrissen.