Dure reclame voor GMC

Over de reclame die Audi uitzendt rond de Superbowl heb je onlangs alles kunnen lezen. General Motors laat het echter niet op zich zitten, en pakt uit met een even fraai filmpje om de GMC Yukon Hybrid onder de aandacht te brengen.

Nu is dat wellicht een nog onzinniger auto dan de hybride-variant van de Escalade, maar een leuke commercial kan nooit kwaad. En dus komt de Yukon tijdens de Superbowl gedurende een volle minuut in al zijn glorie voorbij. In het filmpje worden beelden gebruikt uit Sisyphus, een korte Hongaarse film die in 1976 werd genomineerd voor een Oscar.

Terwijl een man probeert een steen tegen een heuvel op te rollen, worden er allerlei levensvragen gesteld. Waarom duwen? Waarom verandering? Waarom dromen? Wat ons betreft mag daar nog een vraag achteraan komen: Waarom deze auto?

Aanstaande zondag is het zover, dan maken de New England Patriots en de New York Giants uit wie de Superbowl mee naar huis neemt. Elk jaar worden prijzen voor een commercial rond dit circus hoger. Deze keer betalen adverteerders 2,7 miljoen dollar. Voor 30 seconden reclamezendtijd. Wellicht dat Cadillac het daarom bij een half minuutje houdt voor de Escalade en de CTS.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws