GMC Yukon is nog altijd allergisch voor downsizing

Voor benzinetappers alleen leverbaar met een V8

2021 GMC Yukon Denali
2021 GMC Yukon Denali

In de lijst van Amerika’s Amerikaanste Auto’s staan de Ford Mustang, Chevrolet Corvette, Ford F-150, Chevrolet Camaro en Dodge Challenger hoog genoteerd. En zelfs deze auto’s, die nog net niet bestaan uit omgesmolten kogelhulzen en gerecyclede vlaggen, vielen in veel gevallen ten prooi aan de downsizing. Heel goed, want stug peut blijven stoken alsof er geen morgen is, is ook zoiets. Maar het is ook weleens fijn om te zien dat er nog auto’s zijn die geen sjoege geven.

Neem nou de nieuwe GMC Yukon, het broertje van de pas onthulde Chevrolet Tahoe en Suburban. Deze SUV is nog Amerikaanser dan de Baconator Cheeseburger met Baconator Fries, de smakelijkste en effectiefste manier om je aderen dicht te laten slibben. Benzinemotoren kleiner dan een V8 zijn niet welkom in de Yukon, ook niet als optie. Je mag kiezen uit een 5,3-liter V8 met 360 pk en een 6,2-liter V8 met 426 pk – in beide gevallen zonder turbo (maar met cilinderuitschakeling). Voor dieselaars is er een zes-in-lijn met 282 pk en 623 Nm. Van hybridetechniek is geen sprake.

Net als de Chevrolet Tahoe en Suburban groeien de Yukon en Yukon XL iets in omvang. Voor het eerst kun je de Yukon bestellen met AT4-pakket, waardoor de auto 50 millimeter hoger op z’n luchtvering staat en voorzien wordt van een hoge en lage gearing en all-terrain-banden. De AT4 krijgt bescherming aan de onderkant en diverse stoere uiterlijke kenmerken. Ben je meer van de luxe, kies dan de Denali-uitvoering, die zicht richt op mooie materialen en comfort.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken