Laten we voor aankomend jaar voor de afwisseling een keer niet het lijstje goede voornemens van het jaar daarvoor recyclen. Dat buikje staat je best goed en die paar tientjes die je elke maand voor niets betaalt aan de sportschool, kun je prima ergens anders besteden. Wel hebben we nu een lijstje voornemens voor je die wel realistisch zijn. En ze zijn nog gratis ook.

Als we heel eerlijk zijn, vergen ze allemaal weinig zelfbeheersing. Misschien een klein beetje focus en vooral wat oplettendheid. Hier zie je tien goede voornemers voor autoliefhebbers. Een mooi bijkomend voordeel van deze voornemens is dat iedereen er blij mee is. En ze zijn voor een hoop mensen toepasbaar. Neem ze gerust over.

Dacht je dat we dit onderwerp losgelaten hadden? Dat we als personen gegroeid waren en hier nu boven zouden staan? Doe niet zo mal. Het zou een mooi voornemen zijn voor ons, maar nee. We ergeren ons nog steeds aan mensen die onnodig op de linkerrijstrook blijven plakken. Het is een probleem dat waarschijnlijk pas opgelost zal worden wanneer de zelfrijdende auto er is. En zelfs dan misschien niet eens.

Nee, maar serieus: stop nou eens. Wees nou eens kritisch op je eigen gedrag als je op de snelweg rijdt. Rij je echt zover rechts als mogelijk is? En misschien blokkeer jij niet de rijstrook uiterst links, maar omdat jij niet rechts houdt, moet iemand anders ook weer een strook opschuiven. Dit werkt door tot de volgende rijstrook en voor je het weet, zijn alle stroken geblokkeerd. Het is een soort domino, maar dan zonder de mus.

Nog iets waar je mee moet kappen: onnodig linksrijden. De kracht zit hem in de herhaling, dat leerde je bij de Teletubbies al. Doe nou maar gewoon, daar wordt iedereen blij van. Het zorgt voor wat meer dynamiek in het verkeer: je hoeft niet alleen maar hersenloos voor je uit te staren, maar je mag een keertje richting aangeven en een strook opschuiven. Wat een feest, niet? Voor je het weet is de saaie A2 voorbij.

Wist je dat onnodig links rijden tegenwoordig de grootste irritatie op de Nederlandse wegen is? Bumperkleven is niet meer de favoriete bloeddrukverhoger van de automobilist. We gokken dat dit wel iets te maken heeft met de maximumsnelheid van 100 km/u. Er zit maar weinig snelheidsverschil tussen alle auto’s waardoor. De inhaalacties worden langzamer waardoor er meer auto’s langer naast elkaar rijden. Geef een klein beetje gas bij – je kunt het.

Lees ook: Waarom je vaak auto’s te hard door de trajectcontrole ziet rijden (die geen boete krijgen)

Het is niet altijd jouw schuld dat je per ongeluk links blijft plakken. Er zijn genoeg mensen die ineens sneller gaan rijden als je ze inhaalt. In een trajectcontrole is dit vervelend, want als jij nog sneller gaat, dan krijg je een boete. Overigens kun je best wel hard door een trajectcontrole gaan voordat je een boete krijgt. Dus een beetje extra gas om in te halen, kan geen kwaad.

Goh, wat hebben we nog meer voor 2025? Nou, weet je, schuif een een strookje op. Iedereen vindt het irritant blijkbaar, maar waarom zijn er dan zoveel plakkers? Het kan bijna niet anders dan dat veel mensen niet doorhebben dat ze op de verkeerde rijstrook rijden. Als er iemand al links blijft plakken, sluiten veel mensen automatisch aan. Want zelf nadenken is een ambacht die ook al eventjes verloren is geraakt.

We vinden het weleens leuk om het goede voorbeeld te geven door – op veilige wijze – voor een linksplakker heel duidelijk twee rijstroken naar rechts op te schuiven. Het zal je verbazen (of niet, natuurlijk) hoe weinig mensen deze hint snappen. Autorijden is schijnbaar bijzaak geworden als je in een auto zit. Een goed voornemen om hier iets aan te doen, niet?

Volkswagen Golf 7 op A2 richting Amsterdam (snelweg) onnodig links

Oké, mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken bij het verlaten van een rotonde verdienen ook een ingescheurd stukje folie bij hun bakje kwark. Het liefst zodat je je vingers moet weghalen om de complete folie weg te halen. Dus, als je toch een rijstrook opschuift, gebruik dan je richtingaanwijzer. En doe dit ook op de rotonde.

Ah kijk, die hadden we nog niet. Wat ons betreft is 2025 het perfecte jaar om een kritisch naar je rijgedrag te kijken. Schuif eens een rijstrook op naar rechts. Gun andere weggebruikers eens de ruimte. Je zult merken dat het gewaardeerd wordt. Bovendien is het een voornemen wat makkelijk te halen valt voor de verandering.

10. Je vaat in de gootsteen zetten

Ja, dit is heel relevant voor TopGear en heus geen misbruik maken van het podium om een persoonlijke irritatie van ons af te schrijven. Want ook bij TopGear hebben we vaat. Nee, luister: je hebt een bord met wat kruimels en een mes waarvan alleen het smeerdeel vies is. Je kunt deze dingen na gebruik zonder vieze handen in de vaatwasser zetten. Maar nu zet je ze in de gootsteen naast een halfvolle kop koffie.

Zodra iemand zijn handen wast, krijg je een smerige emulsie van broodkruimels, koffie en Speculoos. En de persoon die de vaatwasser moet inruimen, moet dan met z’n handen – die voorheen ongeschaad uit de strijd kwamen – onnodig gore zooi in de vaatwasser zetten. Zet het gewoon gelijk in de vaatwasser. Of zet het droog op het aanrecht. Ja, dit is het onnodig linksplakken van het huishouden.

97 reacties op “Tien dingen die echt niet meer kunnen in 2025 en waar je écht mee moet kappen”

  1. Het is gewoonweg waanzinnig ziekelijk wanneer je over een afstand van enkele luttele honderd kilometer tig bestuurders op zowel het midden als linkerbaanvak ziet plakken. In België hebben automobilisten er blijkbaar een soort hobby/ sport van gemaakt. Walgelijk.
    Op de rijschool heb ik geleerd dat, van zodra je een trager rijdend voertuig hebt ingehaald, je weer onmiddellijk naar de rechterrijstrook moet verplaatsen. Volgens mij geldt deze regel nog steeds of zijn deze aangepast buiten mijn weten om?
    In ieder geval schaam ik mij niet om oftewel via rechts in te halen of mijn grootlichten te gebruiken. Je krijgt de asociale mentaliteit van linksrijden er nooit uit vrees ik.

  2. Het verkeersreglement wordt opgelegd omdat tallozen niet beschikken over voldoende gezond verkeersverstand. Dus maakt iemand (de staat) regeltjes. Houdt u zich er niet aan, dan riskeert u een boete, en dan is dat UW EIGEN SCHULD !
    En ook hier weer blijkt – uit de reakties – dat de overtreders komen aandraven met excuses EN ze (uiteraard !!) de schuld leggen bij anderen.
    Bijkomend : wie veroorzaken nu meer ongevallen, de hardrijders of de traagrijders ?
    “Zelfkennis is het begin van alle wijsheid”

    • Het is heel simpel: zodra je op de rechterbaan rijdt en je moet naar de linkerbaan om bv. een vrachtauto of langzamer rijdende voorganger in te halen, dan besluit het gros van de linkerbaanrijders om ‘even snel het gat dicht te rijden’ zodat jij er niet tussen kunt.

      De reden is volstrekt onduidelijk, want het levert de linkerbaanrijder niet of nauwelijls tijdswinst op. Let maar eens goed op, zo lang je maar ver genoeg verwijderd bent van je in te halen voorganger, is er niets aan de hand en zijn er voldoende gaten op de linkerbaan. Maar kom niet te dicht bij je voorganger…

      • Een 3 strooks weg wordt gemaakt tot een 2 strooks weg omdat er over 10 minuten misschien weer een vrachtauto gepasseerd kan worden.
        Plaats aan/bij iedere grensovergang duidelijke aanwijzingsborden. Vooral onze Duitse buren hebben de neiging om vooral niet rechts, maar in de middelste strook te blijven.

  3. Als iedereen gewoon de maximale snelheid rijdt dan maakt niet uit of je links blijft rijden. Daarnaast wellicht goed om regels af te schaffen zoals dat je zoveel mogelijk rechts moet rijden, wij zijn een van de weinige landen waar dat is. Ik denk dat bij het bovenstaande iedereen sneller op plaats van bestemming komt dan nu het geval is.

  4. Deze hadden toch ook nog op het lijstje gemogen:

    -Handmatig verlichting omzetten bij regen en mist (nee dit doet de Automatische verlichting NIET)
    -Mistlampen NIET aan bij 400m, 300m, 200m, 100m zicht

  5. Het concept van vervoer is dat zoveel mogelijk mensen uiteindelijk veilig op hun bestemming aankomen. Je onderweg ergeren aan je medeweggebruikers is zinloos. Als je je ergert aan linksrijders is de kans groot dat jezelf een haai bent en andersom. Dan heb je natuurlijk ook nog de wegpastoors die met veel misbaar het goede voorbeeld geven door je in te
    halen om vlak voor je neus naar de rechterstrook te gaan. Ikzelf rommel maar een beetje aan eigenlijk, maar op een rustige driebaans snelweg de middenbaan aanhouden vind ik geen probleem.

    • Goed voorbeeld doet volgen, maar er zijn nou eenmaal mensen die hebben overal schijt aan, of ze begrijpen het autorijden echt niet 😉

    • Middelste baan vindt u prima.
      Rijdt dit fijner dan de meest rechste baan? (Wat de regel is)
      Ik begrijp er werkelijk waar niks van.
      Ik ben iemand die u links inhaalt en vlak voor uw neusje hem naar rechts gooi.
      Optyfe naar rechts irritant figuur.

    • Cruise control staat op 100. Voor rijdt een stootje 90. Adaptief rijdt mijn auto nu netjes op de ingestekde afstand achter de auto voor me precies 90. Achter mij rijdt een ongeduldige mafkees zowat in mijn kofferruimte en verwijt mij net koplampen en gebaren dat ik voor hem opzij moet gaan. Dat die ik niet want zelfs met 90 km haal ik verkeer rechts nog net in. Na lang vervelen ga ik voor hem opzij. Gehaast en met een boze blik rijdt hij mij met 110 km voorbij. Na 200 m remt hij af naar 90 voor de auto vóór hem. Ik voeg achter hem weer in, maar trakteer hem niet op een portie van zijn asociale gedrag.
      Waarom snappen mensen niet dat ik onmogelijk sneller kan rijden dan het verkeer voor mij (de ander trouwens ook niet) en dat alle weggebruikers recht hebben op hun eigen stukje rijstrook.

      • Uzelf rommelt maar wat aan en u blijft gewoon op de middenbaan rijden want dat vindt u geen probleem. Zeg gewoon dat u egoïstisch en asociaal bent en lak heeft aan verkeersregels.

        • Zijn er regels die aangeven dat ik naar rechts moet als autos voor mij niet de limiet rijden en ik dus ook niet omdat ik afstand bewaar en niet ga bumperkleven of met lichten knipper omdat ik zie dat de auto voor mij afstand houdt met de auto(‘s) voor hem?

          • Geef die verkeersregels eens door, maar lees dan eerst de situatie die ik beschrijf.

  6. Donder op TG, wat een onzin. De weg is gewoon vol en dan moeten ook de linker stroken gebruikt worden. Als er nog 1 of 2 stoken vrij zijn en je rijdt lekker door hoef je echt niet naar rechts als er iets verderop een auto rijdt. Telkens heen en weer maakt het er voor de andere weggebruikers stukken onoverzichtelijker op.

    • A2 wordt specifiek genoemd.

      80% rijdt te langzaam op de derde of vierde baan (of zelfs de vijfde) terwijl de eerste en tweede banen leeg zijn

      • De A2 is een ramp, door die stomme trajectcontrole blijft iedereen hangen in de baan waarin hij zit. Doordat iedereen dezelfde snelheid heeft, kun je vaak niet naar links of rechts omdat daar iemand zit. Ik mijd de A2 als de pest.

        Als die trajectcontrole er niet was kon iedereen veel beter rechtshouden en even inhalen en degenen die wat sneller willen rijden hadden vrij baan.

    • Er zijn ook gebieden waarbij het juist nodig is om links te rijden omdat het eigenlijk permanente vóórsoorteerstroken zijn, voornamelijk in de bebouwde kom (inclusief industrieterreinen) bijvoorbeeld op ringwegen. Zo voorkom je namelijk dat je ingesloten wordt door het overige verkeer als je op een gegeven moment linksaf wilt slaan.

      • Denk ’s na, zoveel mogelijk rechts rijden, betekent dus niet dat als je naar links moet en daar voor moet voorsorteren, je rechts moet blijven hangen. Dus dit is gwoon een onzin reactie van iemand die het verkeer niet snapt!!

  7. Probleem lijkt mij dat er onvoldoende afstand wordt gehouden. Zelf houd ik van doorrijden maar ook de maximumsnelheid respecteer ik. Een kwestie van zelfbeheersing, waar een deel van de automobilisten helaas moeite mee heeft. Omdat auto’s te weinig afstand houden is het vaak lastig om ff opzij te gaan voor een bestuurder die keihard aan komt knallen op de linkerbaan. Als ik dan vrachtwagens of auto’s nader die 80 of 90 rijden moet ik op de rem trappen om een bestuurder met gebrek aan zelfbeheersing de ruimte te geven. Ook ik rij graag door, dus haal tijdig in. Jammer voor de hardrijders. Soms zitten die helaas zelfs zo dicht op je bumber dat je niet kunt zien of je veilig naar rechts kunt, geldt helemaal nu een groot deel van de auto’s steeds hoger wordt. Mijn devies: beheers jezelf, hou je zo veel als mogelijk aan de maximumsnelheid en hou voldoende afstand van elkaar, vooral ook op de rechterbaan. Dan kan iedereen lekker doorrijden en elkaar de ruimte geven. En hardrijders: ga ook zo veel als mogelijk naar de rechterbaan en hou ook voldoende afstand.

    • Helemaal mee eens….creëer ruimte om je heen ….de haast moet er uit…zorg voor een rustig wegbeeld en je doet aan filebestrijding….

      • In België valt het wel op dat Nederlanders vaak (niet allen) de rechterstrook negeren zoals Luxemburgers de maximum snelheid niet respecteren. Maar er zijn ook veel Belgen die niet de regels volgen om dat er veel te weinig handhaving is en daar ergens leer en leer Belgen zich aan omdat zij “toevallig” wel eens worden betrapt 😅

    • Applaus, respecteren van een ander die zich wél kan beheersen is kennelijk erg moeilijk.
      Ik heb die idiote bejaardensnelheid van 100 ook niet bedacht, maar helaas moeten we het ermee doen.

      • Maar waarom laat je je op jagen door zo’n hardrijder
        Rem niet af maar ga door tot je fatsoenlijk in invoegen.
        Bij bumper kleven helpt het als je korte mistachterlicht inschakelt

        • Als jij moet remmen voor een vrachtwagen die nadere heb je niet goed geanticipeerd. moet je niet iemand anders de schuld geven.
          Kijk optijd, geef gas bij waar nodig. Zo lastig is het allemaal niet.

    • Ik zit met enkele vragen:
      – waarom zijn er zoveel Engelse auto’s met een verkeerd nummerbord ?
      – waarom zit er überhaupt een cruise control in een auto ?
      – waarom moeten auto’s persé 180 km/u
      kunnen rijden, sneller in de file?
      – waarom op de middenbaan blijven rijden wanneer alle rijstroken vrij zijn ?
      – waarom altijd de remlichten testen en niet de richting aanwijzer ?
      – waarom gaat de snelheid weer terug naar 120 km/u ?
      Ik hoop toch nog steeds op een veilig Nieuwjaar.
      Wieweet?

  8. Alle het bovenstaande heeft te maken met samen de drukke weg delen, dus alle haastige types moeten onthaasten en alle links rijders even een dotje gas en dan weer snel naar rechts. Kijk even waar de ruimte is, dus niet in colonne op de linkerbaan voor een stoplicht omdat er (oehhh!) een vrachtwagen rechts staat die langzaam op trekt, welnee lekker in de ankers voor de polonaise. Geef elkaar ff de ruimte om de vrachtwagen rustig in te halen. Tot slot ..blijf met die fikken van die *** telefoon. Save travels!

  9. Ik mis nog het onmiskenbare kopje rechts inhalen hierbij. Wat soms een gevolg is van linksplakkerij…
    Maar ik wil altijd zoveel mogelijk rechts te blijven rijden en wanneer je daarop focust… Kom ik dan ook regelmatig iemand tegen die er rechts ff voorbij wil racen… Gevaarlijk is dat.
    Die persoon zal alle smoezen van de wereld willen gebruiken om dat goed te praten. Maar het mag niet met goede reden. Net zoals linksplakken. (Al is dat niet zo gevaarlijk, wel irritant)

      • Niet misschien, maar hij rijdt waarsxchijnlijk zeker te lang links. Mogelijk iemand die zeer langzaam inhaalt en dan tergend langzaam naar echts gaat. Verschrikkelijke figuren.

        • Hoeft helemaal niet, het kan best zijn dat zij gewoon netjes rechts rijdt en dat bestuurders voor haar dat niet doen en zij dus ziet dat er mensen zijn die de auto’s die voor haar te ver links rijden van rechts worden ingehaald.
          Waarom heeft de mens zulke vreselijke vooroordelen, de 1 zegt misschien, de volgende zegt al: het is waarschijnlijk, en de derde komt dan met: het is zeker?
          Waar gaat het heen als iedereen de praatjes op deze manier de wereld inbazuind zonder te weten of wattie zegt wel klopt. Kap hier mee, en ga wat zinnigers doen in 2025

  10. Dat is toch wel het fijne aan die velle LED stralen die mijn auto hebben hoor… “Oh, blijf je onnodig links rijden..? Prima, je hebt het recht op zicht verloren.” *BEAM*. Dat de kracht van duizend zonnen je spiegeltjes mag vullen. Misschien leerd dat je ze te gebruiken? EN NOU OPDONDEREN NAAR DE RECHTER BAAN GODVERDOMME!!

      • Precies, en even je mond spoelen. Vloeken is het meest vreselijke wat een mens zo ongeveer kan doen. Bidden om je eige verdoemenis, denk er om met wat je zegt, en als je zeg dat je niet in God geloof, blijkbaar wel dus, anders gebruik je Zijn Naam niet!!

  11. Grappig artikel en herkenbaar. Zeker als de vluchtstrook wordt opengezet als rijstrook zie ik dit veel. Blijkbaar weten mensen niet wat de groene pijl op de matrixborden betekent en is het doodeng om daar te rijden. Ik verbaas me over de (tuttige) reacties van lezers die zeggen dat links rijden geen probleem is, omdat je toch overal maar 100 mag. Je moet gewoon zo veel mogelijk rechts rijden, dat is de regel. En dat kan ook, want alle auto’s hebben een stuur tegenwoordig! Je draait eraan en je gaat opeens een rijbaan naar rechts, geniaal! Verder: rij in elk geval 100 geijkte kilometers en haal niet met 95 drie vrachtwagens in. Tot slot: de kans bestaat dat niet iedereen die 110 rijdt een asociale bumperklever is. 😉

  12. Mooie lijst en aardig compleet ook. Wat ik wel mis is het onnodig links rijden. Dat is best irritant en verdient eigenlijk ook wel een plekje in de top 10. Misschien iets voor volgend jaar?

  13. Opzij, opzij, opzij!!! Maak plaats, maak plaats, maak plaats!!! Ik heb een ongelooflijke haast!!!

    Volgens mij zijn er wel ergere dingen om je druk te maken…..

  14. Mooiste is dan nog wel dat de figuren die last hebben van de ‘linksplakkers’ zelf ook niet van die linkerbaan af te rammen zijn, maar dan wel vinden dat ze meer recht hebben op de linkerbaan omdat ze als een debiel van bumper naar bumper vliegen 🙃

    • Daar gaat het niet om bart. Gewoon in je spiegels kijken en als je iemand achter je hebt die niet als een zombie 100 op links rijd gewoon even een baantje naar rechts. Zo moeilijk is het niet want ik kan het zelfs als er een sneller iemand achter me zit.

  15. Geweldig artikel…jullie hebben echt de tijd en moeite genomen alle gruwelijk irritante aspecten van dit immense probleem te noemen. Hartelijk dank! Oplossing zal er waarschijnlijk nooit komen met al die domme schapen die maar achter elkaar aan kuieren…bweh

  16. Hoogst irritant bestuurders die ..vooral in de winter waneer het grauw en grijs is of veel regen/ sneeuw..dan het toch nog in hun domme kop halen om GEEN ACHTERLICHTEN AAN TE DOEN!! Zeer ,domme, grote fout van de ontwerpers in de auto industrie!!! Voor en achterlichten beide tegelijkertijd aan!! Met 1 schakel! En dat zijn dan geleerde ontwerpers?? Nu in 2024 nog steeds niet toegepast! Welterusten ontwerpers!! Slaap lekker verder!! Hoogst irritant in het drukke verkeer van tegenwoordig!! Levensgevaarlijk!!!

    • Dat is geen ontwerpfout van de auto industrie, het was tot voor kort bij EU wetgeving VERBODEN dat de achterlichten automatisch aangingen bij dagrijverlichting. 1 of andere wereldvreemde ambtenaar had dat zo bedacht. Vanaf 2024 is het aan de fabrikanten dan eindelijk toegestaan dat de achterlichten voortaan altijd aangaan.

  17. Het maakt niet uit of je 100 rijd of harder want lui blijven lekker in het midden rijden en links omdat er voor hun 800 meter een auto rijd die ze nog even willen in halen en daarom blijven ze op de linkerbaan rijden.
    Betreft Duitsers die weten dat ze aangehouden gaan worden vandaar dat ze al zelf de fout maken om hard over de linkerbaan voorbij te jagen. Wens iedereen een goed uiteinde en een gezond 2025

  18. In nl leren ze dat blijkbaar ook. Links rinden en suf voor zich uit zitten te staren. Flink vet beboeten dit slechte chauffeur volk.

    Oja zijn die wollige vaak

    • Over suf rijden gesproken.
      Wat dacht je van dat irritante langzaam optrekken bij stoplichten zodat er net 2 auto’s door kunnen.

      Ik zit steeds vaak achter dat slakken volk maar ook systematisch te zacht rijden.
      60 op een 80 weg. Blijf dan thuis

      • Hoogst irritant van die electrische rijders die steeds onbeschofter gaan rijden nu ze weten dat je meer kilometers kunt rijden met zo’n auto. En irritant vlak achter je auto gaan opfokken aan mij een verkeerde..hihi heb al menige persoon in zo’n auto flink laten schrikken..die veel te dicht bij mij in de buurt kwam en opgefokt gedrag vertoonde ik ben zeker niet bang voor dat soort verwende ventjes. En..NEE IK BEN NIET JALOERS OP DIT SOORT ELECTRISCHE AUTO’S ..het electrische rijden intreseert mij helemaal niets ..kijk er ook niet tegen op. Want electrische auto’s zijn zeker niet groen..of beter voor het milieu! DUS!!……

  19. Er zijn zoveel gedragingen die zwaarder gestraft dienen te worden. Onnodig links rijden (vooral Duitsers die ons land bezoeken) is daar 1 van. Geen richting aangeven wanneer je van richting veranderd of in of uit voegt (te dure optie zeker) bumperkleven en met je klauwen niet van je telefoon af kunnen blijven. Voor die laatste vind ik dat bij 2 keer (boete steeds hoger) bij de 3e keer je rijbewijs mag worden ingenomen, want blijkbaar snap je het dan niet.

  20. Goed artikel maar ik heb nog een toevoeging onnodig links rijden nr.10
    De spitsstrook: de groene pijl boven dit vak betekend dat je over de doorgetrokken streep mag dus gebruik deze strook ook zodat ik niet elke keer rechts hoef in te halen.

    • Zeg ze dat nou niet. Vaak kan je op de spitsstrook lekker doorrijden als er geen vrachtwagens rijden. Is de ideale inhaalmogelijkheid want ze gaan toch niet naar rechts. Zelfde met de twee rechterbanen op de a2 om iets over 7e avonds

  21. Veelvuldig strook wisselen geeft een onrustig verkeersbeeld, reden waarom ik het Amerikaanse systeem” keep your line regelmatig hanteer. Bij drie rijstroken kunnen de mensen die de snelheidsbeperking aan hun laad lappen gewoon voorbij op de meest linkse strook.

    • Niet als daar ook zo’n hersenloze rijdt met een “keep your lane” denkwijze. Gewoon zoveel mogelijk rechts houden dan stroomt het verkeer een stuk beter door.

      • Maarten heeft voor 100% gelijk. De meeste ongelukken op de snelweg komen door de fanaten die van links naar zoveel mogelijk rechts en weer terug en weer naar rechts en proberen je voorbumper eraf te schuiven. Ergernis met stip op nummer één

        • kijk dat is het dus, JIJ denkt in de omgekeerde wereld … Precies zoals aangegeven gewoon zoveel mogelijk RECHTS rijden … Als Jij dat nou ook doet ipv het verkeer te blokkeren hoef ik niet 5 cm voor je bumper langs om jou te laten zien dat je gewoon naar RECHTS kan en MOET … Rechtsrij GEBOD !!!! Ik hoop wel dat je adaptive CC heb en alke X als je weer afgestraft word je ff vol in de ankers word gegooid … en trost je als je lang genoeg midden of links rijd kom ik je vanzelf rechts voorbij …

        • Als iedereen zich nu eens aan de maximum snelheid van 100 km/uur op de linkerbaan hoef je niemand in te halen. Frustratie komt alleen van rijders altijd te hard rijden.

          • Ik rij op de SNEL weg omdat ik SNEL ergens naar toe wil. Daar is die weg voor gemaakt. Alleen is in NL de maximumsnelheid veel te laag, en daar houden zich vrijwel alleen bange wezels aan.

    • Het Amerikaanse keep-your-lane systeem werkt alleen maar in Amerika, omdat daar AL het verkeer dezelfde snelheid rijdt. Dus ook de vrachtwagens, campers, caravans en aanhangers, bussen en ander groot materieel, ze kunnen daar allemaal 70mph. Zodoende is daar een veel betere doorstroming, en wordt de linkerbaan eigenlijk alleen als ‘pass or fastlane’ beschouwd.
      In Europa met vrachtwagens die 40 a 50km/u langzamer moeten rijden werkt dit systeem niet. Daarnaast zijn er ook teveel weekdieren op de weg die niet harder willen/durven dan 90km/u.

  22. Onnodig links rijden?? Onnodig je irritatie ten toon spreiden bedoel je door deze titel acht keer te herhalen. Dit noemen ze een drammer. Dit is een bepaald type mens dat erg met zichzelf bezig is. Waarschijnlijk een narcist.
    Dat onnodig links rijden valt wel mee sinds invoering limiet 100 km/u, behalve voor hen die er schijt aan hebben en met 130 of meer willen doorstomen. “Onnodig op je remmen staan” en daarmee vooraan in de file staan (huh?) is ook een irritatie, maar dat wordt vaak niet begrepen. Zelfreflectie is de opdracht.

    • Het liefst 145 op de navigatie hoef je niet langs de rechter etcetera als je toch eens de snelrijdersbijdrage dient te betalen. En nee het valt niet mee, vooral als de snelheid avonds naar 130 gaat en je om iets over 7e de trajectcontrole op de a2 inrijdt. Dan is het een grote slalom als je daar 130 wilt kunnen rijden

    • Haha ken je geen humor? Ohnee, je lag al een tijdje onder een steen. Aangezien jij als laatste in Nederland nog niet door hebt dat er inderdaad heeeeeel vaak op linker/midden banen geplakt wordt. Ohjaaa, jij ziet het niet want je plakt vast ook links…tsss

      Hilarisch artikel. Helemaal eens. Laatste tip ook helemaal geniaal. Haha

  23. Dat asociale verkeersgedrag zal pas minder worden wanneer er een progressief strafsysteem komt !!! Ook het onnodig links rijden waardoor een andere bestuurder min of meer wordt gedwongen om rechts in te halen moet harder worden bestraft dan nu het geval is. De rechts inhaler wordt gepakt maar de linksplakker niet !!!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer van TopGear