
Inderdaad, wijsneus: als jij nu je Golf 1.9 TDI met een dagwaarde van twee kratjes Schultenbräu langs de tuner rijdt en de turbodruk dermate opschroeft dat de zuigers richting de stratosfeer schieten, dan heb jij inderdaad de goedkoopste auto met 500+ pk van Nederland. Dat soort creaties tellen we even niet mee.
Nee, we gingen op zoek naar de goedkoopste auto met meer dan 500 pk van Nederland, waarbij belangrijk was dat de auto nog enigszins courant was. En we hebben een waar pareltje opgedoken. Voor 20.950 euro ben jij de trotse eigenaar van deze Bentley Continental Flying Spur met lange wielbasis uit 2005. Serieus, dit wil je.
Onder het gedistingeerde groene blik ligt een 6,0-liter W12-motor met twee turbo’s en 560 pk plus 650 Nm. Het stuwt de Flying Spur van 2.500 kilo in 5,2 seconden naar 100 km/u en de koek (in Engeland zeggen ze biscuits) is pas op bij de 295 km/u. En laat je blik even gaan over het interieur: je krijgt echt heel veel auto voor je geld. Nieuw was de auto 235.565 euro!
Over de technische staat durven we geen woord te reppen, alleen dat je ook bij Bentley, zoals bijna bij elke tweedehands auto, altijd goed moet oppassen. Reparaties zijn niet mals bij auto’s in dit segment. Zo op de foto’s ziet het er in ieder geval allemaal piekfijn uit. De 280.000 kilometer ervaring kan ermee te maken hebben dat de auto ruim 9.000 euro onder de marktprijs zit.
We hebben altijd zoiets: als een auto bijna 300.000 kilometer heeft gelopen, dan kan er ook nog wel 100.000 extra bij. Volgens verkoper Westerhuis is de algemene staat ‘erg goed’ en nergens worden gebreken gemeld. Vergeet geen tweede hypotheek af te sluiten voor de brandstofrekening en de wegenbelasting.
Meer van TopGear


Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De prachtige nieuwe Bentley Continental GT Speed is krachtiger dan ooit

Is de elektrische Bentley Continental S1 van Lunaz de toekomst van klassiekers?

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Bentley Flying Spur is 155 km/u sneller dan jouw nieuwe Volvo

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Ik kan wel goedkopere auto’s vinden met dat vermogen, geen golf of zelfbouw.
Als je met een W12 continue de Max opzoekt dan ben je eerder je rijbewijs dan je duurzaamheid kwijt.
Een W 12 van VW is heel gevoelig , onkosten bak. Ik zou nooit geen W 12 kopen geef mij maar BMW of een RR ! Veel betere motor .
Wat een onzin. Ik rijd nu al ruim 5 jaar een Audi A8L W12 uit 2004. Inmiddels ruim 180k mee gereden zonder enige problemen!
Zo is het maar net! Rij al meer dan 3 ton met een W12 zonder enig gelazer. En de teller stond al op bijna 2 ton. Kwestie van normaal warm rijden en niet voortdurend de max opzoeken. En onderhoud conform opgave, hoe moeilijk kan het zijn…
Nee bmw maakt goede motoren hahaha not