
In een land waar alles je al probeert te vermoorden, ben je waarschijnlijk redelijk gewend aan gevaar. Een auto voor de dagelijkse kilometers met meer dan 2.000 pk is daar blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Tenminste, als je het aan de eigenaar van deze auto vraagt. Je kijkt naar een Holden Commodore Sportswagon, een auto die we aan deze kant van de aardbol maar weinig zien. Vanonder zul je veel onderdelen van General Motors aantreffen en zelfs wat spulletjes van Opel. Wat duidelijk niet van Opel komt, is de V8-motor.
Eigenaar Richie bracht de auto naar ASG Motorsports, wiens monteurs de V8-motor grondig verbouwden en twee enorme turbo’s monteerden. Het totale vermogen is 2.024 pk. Om de dagelijkse kilometers nog wat aangenamer en tegelijkertijd ondraaglijker te maken, komen zowel de twee uitlaten als de wastegates direct van de motor omhoog. Op de rollerbank hieronder zie je dat het plastic onder de ruitenwissers het zwaar heeft.
Holden HSV Wagon is familiebak met 2.000 pk
3D-video van de auto op het circuit
Meer van TopGear


Coureur stapt uit en springt op dak tijdens burn-out

Deze burnout is een brug te ver

Richard in de Vauxhall Monaro VXR500

Holden stopt met auto’s bouwen

The Stig in de Holden Monaro

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Elektrische auto’s verbannen op dit stukje asfalt, en de reden is heel kinderachtig

Voor deze Ford mag je niet ouder zijn dan 45 jaar en dit is waarom

Toyota-eigenaren vragen twee keer de nieuwprijs voor hun oude diesels

Coureur stapt uit en springt op dak tijdens burn-out

Man doet burnout met een politieauto achter zich

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Goedkoop tanken in Duitsland? Vergeet één dingetje dan niet voordat je de grens oversteekt
