Mercedes plakt graag Maybach-badges, Fiat verkoopt snelle 500’jes als Abarth en Seat geeft zijn snelle auto’s een tribal-tattoo en noemt ze Cupra. Submerken zijn de coolste manier voor merken om een boel geld te verdienen.

En de Volkswagen-groep wil ook een stukje van de taart. Daarom zou Audi het oude merk Horch opnieuw leven in blazen als de Maybach van het merk, zo claimt Automotive News. August Horch is de oprichter van Audi.  Hij begon ooit bij Karl Benz (ja, die Benz) maar wilde al snel zijn eigen merk oprichten na wat onenigheid. Dat werd August Horsch & Cie.

Maar ook binnen zijn eigen merk had hij al snel mot en zo startte hij Audi. Nu Audi de naam Horsch wil afstoffen als luxe-submerk, is het cirkeltje weer rond na meer dan 100 jaar. Volgens de bronnen krijgt de aankomende facelift van de Audi A8 de eerste Horch-uitvoering.

Je zou de Audi A8 Horch herkennen aan speciale badges, een biturbo W12 en uiteraard een flinke bak luxe binnenin. Als de dikke Audi goed verkoopt, volgen er vanzelf meer modellen. Wij zetten ons geld op een Audi Q8.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear