Zoals Confucius zei: ‘Waar je niet kunt parkeren, hoef je ook geen parkeergeld te betalen.’ Deze uitstekende argumentering stelt jou nu in staat om die standaard b-segmenter links te laten liggen en te investeren in een stuk vastgoed met de naam Hummer H2.
Een Hummer H2 kost inmiddels hetzelfde als een gloednieuwe b-segmenter, zoals een Volkswagen Polo. Voor ongeveer 15.000 euro krijg je 2.880 kilo Amerikaans staal en (een soort van) luxe. De H3 kost nog maar zo’n 12.000 euro. Lastig puzzelen op de oprit? Ben je gek: parkeer de Fiat 500 – die je toch wel gaat kopen – gewoon achterin de Hummer H2.
De 6,0-liter V8 produceert 325 pk en verbruikt ongeveer een sloot benzine per 100 kilometer. Zo draag je mooi je centje bij via de accijnzen; jij wilt toch ook dat de wegen in Nederland in goede staat blijven? Alhoewel: misschien moet je er dan niet met 2.880 kilo overheen banjeren.
Wat is er eigenlijk met Hummer gebeurd?
Ja, ze waren lomp, dorstig, onpraktisch en ze reden voor geen meter. In 2010 drong dat eindelijk door tot de menigte. Of nou ja: het kon ze eindelijk iets schelen. De Toyota Prius maakte zijn opmars en de zeecontainer mocht ophoepelen. In 2010 trok GM de stekker uit Hummer na iets meer dan 150.000 exemplaren van deze nogal nutteloze H2 in Amerika verkocht te hebben. Aan de andere kant: het waren wel bijzondere auto’s met een eigen karakter, en daar zijn er vandaag de dag veel te weinig van.
De Poorter Jean-Pierre heeft op 27 december 2023 geschreven:
Deze reporter is en zeveraar en heeft nog nooit met en hummer gereden ik rij al 14 jaar met en H2 en nog NOOIT iets defect aan geweest