
Hyundai’s meest potige SUV, de Santa Fe, is compleet vernieuwd. Hij is in alle richtingen wat gegroeid, z’n uiterlijk voldoet nu aan de moderne Hyundai-designtaal en z’n motoren zijn opgefrist zodat ze minder vieze luchtjes uitstoten. De vraag is: is het voldoende om van deze Santa Fe weer zo’n megahit te maken als de eerste generatie was?
Dat wordt een aardige opgave, althans in Nederland. De belastingmaatregelen van de laatste jaren hebben het bestaan van dit soort auto’s aanzienlijk bemoeilijkt, en die ontmoedigingsslag zal nog wel even door blijven gaan. Toch denkt Hyundai een breed publiek aan te kunnen spreken met de nieuwe Santa Fe, mede door z’n uitstraling, comfort en verbeterde kwaliteit.
De motoropties bestaan uit twee diesels van 2,0 en 2,2 liter, waarvan de grootste de minste CO2 uitstoot: 145 g/km. Niet gek. Ook is er nog een benzineoptie in de vorm van een 2,4-liter viercilinder met 193 pk (197 g/km). Je kunt kiezen uit een handbak of automaat, en natuurlijk moet je er ook voor zorgen dat je vierwielaandrijving hebt. Vanaf deze zomer staat de nieuwe Santa Fe in de showroom.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De nieuwe Hyundai Santa Fe heeft een gewaagd (maar geslaagd) design

Hyundai springt over open brug

Hyundai Sante Fe-facelift: prijs is bekend

Wat is de beste zevenzitter SUV?

Haha, wat? Deze Santa Fe heeft 1.000 pk

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

Bij deze terugroepactie van Kia krijg je een compleet nieuwe motor

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro
