Japanse luxemobielen verkopen zichzelf niet zomaar, dus komt Infiniti met een goed idee. Het schijnt namelijk dat er tussen nu en 2020 zo’n veertig procent meer nieuwe auto’s door vrouwen gekocht zullen worden. En bovendien dat de dames thuis steeds vaker de broek aan hebben en dus beslissen welke auto er voor het gezin wordt aangeschaft. Wat doe je dan als beginnend automerk? Vrouwelijke verkopers inzetten natuurlijk.
Als eerste zijn de Infiniti Centers in Amsterdam en Rotterdam aan de beurt. Guitige verkoopmadammen Monique en Mayka komen daar de salesteams versterken, waardoor heel Y-chromosoomloos Nederland zich hopelijk in een FX of G zal gaan verplaatsen. Marc van Snippenburg, directeur van Infiniti Nederland, doet een duit in het zakje:
‘Vrouwen zijn bezig met een inhaalslag. Steeds meer vrouwen kopen auto’s. Sales dames in een autobedrijf zijn echt een uitzondering. Wij denken dat onze vrouwelijke verkoopsters een toegevoegde waarde hebben.’
Denk nou niet dat de heren compleet aan de kant worden geschoven. Infiniti haast zich om te melden dat de oude vertrouwde vlotte-babbelmannen gewoon in dienst blijven en de vrouwelijke verkoopsters slechts een toevoeging zijn om evenwicht te creëren. U weet wel, Yin en Yang. Ook iets Aziatisch.
Reacties