Het waren zeker niet de autofabrikanten die de atmosfeer volpompten met een stuk meer giftige gassen dan ze opgaven. Ze konden er ook zeker niets aan doen dat ze er, nadat ze op hun vingers waren getikt, nog even lekker mee doorgingen. Nee, het instorten van de dieselmarkt is niet de schuld van de autofabrikanten. Het waren die verrekte media. Met hun verdomde berichtgeving. Kunnen ze nooit hun mond dichthouden of gewoon over leuke kattenfilmpjes berichten?

Tjonge, media. Doe gewoon een keertje chill. Volgens een poll van Autovista Group vindt 47 procent van de mensen dat de vraag naar diesel afneemt door het demoniseren door de media. Slechts 4 procent denkt dat de daling komt doordat consumenten geen vertrouwen meer hebben in de fabrikanten. Op de tweede plek staat het verbannen van diesel door steden, met 16 procent. Het bewustzijn van de gezondheidsrisico’s krijgt 13 procent van de stemmen.

Een andere reden voor het instorten van de dieselmarkt was de toename van belastingen. In het tweede kwartaal van 2019 zakten de dieselverkopen met 16,4 procent. Verkopen van elektrische auto’s groeiden met 35,6 procent. ‘Aantrekkelijkere alternatieven’ behoorde overigens niet tot de opties waaruit deelnemers aan de enquête konden stemmen.

Advertentie

Reacties

  • Gait says at 8 oktober 2019:

    Niets meer aan toe te voegen!

    Reply

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer
Advertentie