
Niet één facelift uitvoeren, maar twee van je modellen tegelijk opkalefateren: Jaguar doet het. Zowel de XE als de XF krijgen een lading nieuwe techniek en technologie toebedeeld. Daarbij ontvangt de XF ook een optische opfrisser.
Jaguar XE update
In het geval van de Jaguar XE betreft het belangrijkste nieuwtje een mild-hybride aandrijflijn op diesel. De 2,0-liter viercilinder met elektrohulp levert meer vermogen dan de uitgaande D180: 204 pk tegen 180 pk. Tegelijk verbruikt hij minder en stoot hij minder CO2 uit. Naast de mild-hybride kun je ook nog steeds kiezen voor de 250 en 300 pk sterke Ingenium-benzinemotoren, al dan niet met vierwielaandrijving.
De XE profiteert verder van het nieuwe, connected Pivi Pro-infotainmentsysteem met draadloze updates. Ook installeert Jaguar comfortabelere stoelen, het nieuwste ionisatiefilter en een ander stuur. Jaguar verwacht dat de Nederlandse prijs van de vernieuwde XE begint bij 55.500 euro.
Jaguar XF facelift
Een bijgepunt uiterlijk zorgt dat je de update van de Jaguar XF een facelift mag noemen. De brede, opvallende grille springt het meest in het oog, maar er werden ook nieuwe bumpers, led-koplampen en een fris interieur gemonteerd. Net als bij de XE wordt de D180 vervangen door een nieuwe mild-hybride diesel met 204 pk. Ook de Ingenium-benzines werden verbeterd.
Uiteraard krijgt de XF hetzelfde Pivi Pro-systeem en verbeterde ionisatiefilter als zijn compactere broertje. Ook is er Active Road Noise Cancellation, wat je rit in de XF nog ontspannender moet maken. De Jaguar XF facelift is vanaf 13 oktober te bestellen en kost in Nederland minimaal 60.950 euro.


Audi quattro vs BMW xDrive vs Jaguar AWD

Jaguar XE P300 AWD R-Dynamic S

De Jaguar XE Project 8 Touring is zijn spoiler kwijt

De snelste Jaguars van dit moment

Jaguar XE: 1e rij-indruk

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
