Na een enkel te ver ingezoomd plaatje heeft Jaguar nu alle foto's en informatie over de XFR-S vrijgegeven. Feest!
Zoals verwacht heeft de nieuwe Jag-supersedan dezelfde motor als de bejubelde XKR-S: acht cilinders, 5,0 liter, een supercharger, 550 pk en 680 Nm. Dat is 40 pk en 55 Nm meer dan de XFR, hoewel het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot volgens Jaguar daar niet onder lijden. De prestaties doen ons watertanden: van 0 naar 100 km/u in 4,6 seconden en een topsnelheid die begrensd is op 300 km/u.
Het elektronische actieve differentieel werd aangepast op de extra bult vermogen, en het onderstel werd verstevigd, waardoor de zijdelingse stijfheid met 30 procent is toegenomen. Da's goed nieuws tijdens het driften, zoals Jaguar zelf in onderstaande video al even demonstreert. De inmiddels bekende achttraps Quickshift automaat is standaard, net als brede 20-inch velgen, een leren interieur met koolstofvezelprint en een hoop lichtgewicht friemeltjes en frutseltjes om de luchtstroom te optimaliseren en de auto steviger op het wegdek te drukken.
Die giga-achterspoiler is overigens bestemd voor de VS; auto's in ons land krijgen een bescheidener exemplaar. Dat scheelt.
Kijk en luister!
Reacties