
Na een enkel te ver ingezoomd plaatje heeft Jaguar nu alle foto's en informatie over de XFR-S vrijgegeven. Feest!
Zoals verwacht heeft de nieuwe Jag-supersedan dezelfde motor als de bejubelde XKR-S: acht cilinders, 5,0 liter, een supercharger, 550 pk en 680 Nm. Dat is 40 pk en 55 Nm meer dan de XFR, hoewel het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot volgens Jaguar daar niet onder lijden. De prestaties doen ons watertanden: van 0 naar 100 km/u in 4,6 seconden en een topsnelheid die begrensd is op 300 km/u.
Het elektronische actieve differentieel werd aangepast op de extra bult vermogen, en het onderstel werd verstevigd, waardoor de zijdelingse stijfheid met 30 procent is toegenomen. Da's goed nieuws tijdens het driften, zoals Jaguar zelf in onderstaande video al even demonstreert. De inmiddels bekende achttraps Quickshift automaat is standaard, net als brede 20-inch velgen, een leren interieur met koolstofvezelprint en een hoop lichtgewicht friemeltjes en frutseltjes om de luchtstroom te optimaliseren en de auto steviger op het wegdek te drukken.
Die giga-achterspoiler is overigens bestemd voor de VS; auto's in ons land krijgen een bescheidener exemplaar. Dat scheelt.
Kijk en luister!
Meer van TopGear


Jaguar geeft XE en XF een update

De snelste Jaguars van dit moment

Jaguar XFR-S Sportbrake met kenteken XFR

Jaguar XF Sportbrake 25t AWD R-Sport

Dit is de nieuwe Jaguar XF Sportbrake

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
