
Als je veel geduld en een hoop geluk hebt, kun je ook in Nederland een gepersonaliseerde kentekenplaat regelen. Het lukte de importeur van Jaguar in 2014 met de persdemo van de Jaguar XFR-S Sportbrake. En nu staat de auto met het bijpassende kenteken te koop.
Het is een klein clubje, de superstation-klasse. BMW heeft het al een tijd niet meer aangedurfd om een M5 Touring uit te brengen, waardoor Mercedes en Audi vrij spel hebben op de laad-en-ros-plaatsen. Een paar jaar terug deed Jaguar een poging met de XFR-S Sportbrake.
De 5,0-liter V8 produceert 550 pk en 680 Nm koppel. In 4,6 seconden sprint ie naar de 100 km/u. De koek is op bij 300 km/u. Jaguar was er een beetje laat bij, waardoor ze niet helemaal meekwamen met de rest. Maar dat maakt deze Jaguar XFR-S geen minder lekkere verschijning. Je rijdt ‘m omdat je vooral iets unieks wilt. En iets heel blauws.
De Jaguar XFR-S Sportbrake met 42.770 kilometer op de teller moet 69.950 euro kosten en staat in Haarlem. Of ga je toch voor een Audi RS?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De snelste Jaguars van dit moment

Jaguar XF Sportbrake 25t AWD R-Sport

Dit is de nieuwe Jaguar XF Sportbrake

BMW 5-serie vs Volvo S90 vs Mercedes E-klasse vs Jaguar XF

Jaguar XF 3.0d S vs BMW 535d

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Deze dure auto’s komen niet terug volgend jaar

Jaguar 00 is de eerste Jag nieuwe stijl sinds de bijzondere reclame

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Ik heb een XF met kenteken 4-XFF-12. Als dit de 4-XFF-16 was geweest was het helemaal leuk, dan stond niet alleen het model maar ook het vermogen op het kenteken.
De nieuwprijs van deze auto was zo hoog (175k excl opties) dat hij mede daardoor nauwelijks verkocht werd in Nederland, waarschijnlijk is dit de enigste. Nu is hij wel betaalbaar en lijkt mij veel leuker dan zo’n saaie audi.