
Oei, deze renders zijn best lekker. Deze uitbundige Jaguar XJ-C is het werk van Carlex Jewel – een nieuwe divisie van het Poolse tuningbedrijf Carlex Design. Het klinkt alsof Jewel een restomod-bedrijf zal zijn, en dat is altijd leuk. Carlex zegt ernaar te streven om elk jaar ‘een paar’ auto’s te bouwen. Het is het best om er geen cijfer op te plakken, hè? De focus zal liggen op unieke interieurs, met ‘klassieke vintage kleuren, handverouderd leer van topkwaliteit en absoluut geen plastic’.
Breder en lager
De buitenkant van deze Jag is even blits. Er is veel chroom plus moderne verlichting en flinke wielkasten. Voor de lak is British Racing Green gekozen en de motor loost zijn dampen uit vier uitlaatstukken. Carlex zegt het gewicht van de carrosserie te verlagen met koolstofvezel, al is niet duidelijk hoeveel lichter deze Jaguar XJ-C is.
Geen elektrische aandrijflijn onder deze Jaguar XJ-C
Ook is de motor flink aangepakt met nieuwe onderdelen, maar de details daarover zijn karig. We weten dat er een 400 pk sterke V8 onder die lange motorkap zal liggen. Daarbij knopen ze betere remmen, andere wielen en een andere ophanging onder de Jaguar XJ-C. De prijs is nog niet bekend.
Meer van TopGear


Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Restomods: geniten met drie Italianen en een Zweed

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Nieuwe auto’s zijn indrukwekkend, maar oude auto’s kun je tenminste nog zelf repareren

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Zo word je in het buitenland opgelicht met parkeren zonder dat je het doorhebt

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen
