
Beste leaserijders van Nederland, we hebben goed nieuws voor jullie. De Kia EV6 facelift is hier. Dat bedoelen we absoluut niet ironisch, want het was best wel een dingetje toen deze auto op de markt kwam. Acceptabele actieradius, prima prestaties en vooral erg vlotte laadsnelheden. Samen met de Porsche Taycan was de Kia EV6 een van de eerste EV6’s op de markt met een 800-volt architectuur. Ook was het een van de leukste elektrische auto’s om te rijden.
Die Kia EV6 is sinds 2021 op de markt en sindsdien zijn er ruim 9.500 verkocht door de importeur. Een prima aantal voor een grote niet-premium Zuid-Koreaan. De Kia Clarus en Magentis hebben het nooit zo goed gedaan. De vernieuwde Kia EV6 moet het succes voortzetten. Vandaar dat Kia de wijzigingen relatief subtiel heeft doorgevoerd. Waarom zou je immers flink gaan sleutelen aan een succesformule?
Wat is er anders aan de Kia EV6 facelift van 2024?
We beginnen met de meest opvallende wijziging en dat is de neus. De Kia EV6 was destijds een van de vernieuwende modellen qua design in de line-up, maar de tijd heeft niet stilgestaan. De Kia EV6 past qua frontdesign perfect tussen de EV3 en EV9 in. Dat kan geen toeval zijn. Ook de lichtmetalen velgen zijn nieuw. Op de afbeeldingen zie je de GT-line, al iets afwijkt met andere bumpers.

Ook het interieur is subtiel aangepakt. Zo is er gelukkig een nieuw stuurwiel, de oude hoepel leek uit een Morris Marina te komen. Het nieuwe stuurwiel is overigens verrassend rond. Voor de rest is het subtiel strakgetrokken. Nieuwe bekledingen, wat nieuwe knopjes en een compleet nieuw infotainmentsysteem. Ook is er nieuwe sfeerverlichting.
Techniek van de Koreaanse topper
Dan zijn we aangekomen bij de techniek, want ook daar veranderde het een en ander. Zo is er een compleet nieuwe accu. De energiedichtheid daarvan is groter, evenals de nettocapaciteit: 63 kWh voor de Standard Range en 84 kWh voor de Long Range. Maximaal haal je 582 kilometer (afhankelijk van de specifieke configuratie). De 84-kWh accu’s kun je laden tot wel 258 kW. Ook lekker is het lagere gewicht van de accu: 1 kilo minder dan voorheen.

Verder nog bijzondere dingen? Jazeker, je kunt de Kia EV6 starten zonder sleutel of smartphone. Ook zit er een vingerdrukscanner op. Tevens zijn de rij-assistenten verbeterd en de functies ervan uitgebreid. Ook is de Kia EV6 sinds de facelift stiller (dankzij extra isolatie) en veiliger, dankzij dikkere B-stijlen. Exacte details, uitvoeringen en prijzen worden later bekend gemaakt. Vanaf november komt íe naar Nederland.
2 reacties op “De Kia EV6 facelift is stiller en heeft een betere batterij”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De nieuwe Kia EV6 GT is een onopvallende middenklasser met 650 pk

Ook de elektrische auto’s van Kia geven straks het gevoel en geluid alsof ze schakelen

De vernieuwde Kia EV6 kun je starten met je vingerafdruk

Kia EV6 Plus AWD review: De gulden middenweg in het aanbod

Kia EV6 vs Nissan Ariya vs Toyota bZ4X review: Wat is de beste elektrische familieauto?

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Nu niemand meer Tesla wil, heeft Nederland een duidelijke nieuwe favoriet – dit is de bestverkochte auto van nu

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Was al een tijdje op zoek naar een opvolger van mijn model 3, wil geen tesla meer vanwege leipe eigenaar, en ben uiteindelijk bij de Ev6 uitgekomen. Wat rijdt die fijn! Veel prettiger dan ioniq 5, Polestar 4, of ID7. Stuurt strak, sport ef, maar toch comfortabel. De eerste proefrit waarna ik niet in mijn model 3 stapte en dacht “beter, waarom zou ik ‘m inruilen”.
Mocht je overwegen, maak een proefrit👍
Stiller mocht ook wel. De Kia’s en Hyundai’s maken op de snelweg duidelijk meer herrie dan een Volvo of VW. Ik vind de voorkant niet mooier geworden.