
Beste leaserijders van Nederland, we hebben goed nieuws voor jullie. De Kia EV6 facelift is hier. Dat bedoelen we absoluut niet ironisch, want het was best wel een dingetje toen deze auto op de markt kwam. Acceptabele actieradius, prima prestaties en vooral erg vlotte laadsnelheden. Samen met de Porsche Taycan was de Kia EV6 een van de eerste EV6’s op de markt met een 800-volt architectuur. Ook was het een van de leukste elektrische auto’s om te rijden.
Die Kia EV6 is sinds 2021 op de markt en sindsdien zijn er ruim 9.500 verkocht door de importeur. Een prima aantal voor een grote niet-premium Zuid-Koreaan. De Kia Clarus en Magentis hebben het nooit zo goed gedaan. De vernieuwde Kia EV6 moet het succes voortzetten. Vandaar dat Kia de wijzigingen relatief subtiel heeft doorgevoerd. Waarom zou je immers flink gaan sleutelen aan een succesformule?
Wat is er anders aan de Kia EV6 facelift van 2024?
We beginnen met de meest opvallende wijziging en dat is de neus. De Kia EV6 was destijds een van de vernieuwende modellen qua design in de line-up, maar de tijd heeft niet stilgestaan. De Kia EV6 past qua frontdesign perfect tussen de EV3 en EV9 in. Dat kan geen toeval zijn. Ook de lichtmetalen velgen zijn nieuw. Op de afbeeldingen zie je de GT-line, al iets afwijkt met andere bumpers.

Ook het interieur is subtiel aangepakt. Zo is er gelukkig een nieuw stuurwiel, de oude hoepel leek uit een Morris Marina te komen. Het nieuwe stuurwiel is overigens verrassend rond. Voor de rest is het subtiel strakgetrokken. Nieuwe bekledingen, wat nieuwe knopjes en een compleet nieuw infotainmentsysteem. Ook is er nieuwe sfeerverlichting.
Techniek van de Koreaanse topper
Dan zijn we aangekomen bij de techniek, want ook daar veranderde het een en ander. Zo is er een compleet nieuwe accu. De energiedichtheid daarvan is groter, evenals de nettocapaciteit: 63 kWh voor de Standard Range en 84 kWh voor de Long Range. Maximaal haal je 582 kilometer (afhankelijk van de specifieke configuratie). De 84-kWh accu’s kun je laden tot wel 258 kW. Ook lekker is het lagere gewicht van de accu: 1 kilo minder dan voorheen.

Verder nog bijzondere dingen? Jazeker, je kunt de Kia EV6 starten zonder sleutel of smartphone. Ook zit er een vingerdrukscanner op. Tevens zijn de rij-assistenten verbeterd en de functies ervan uitgebreid. Ook is de Kia EV6 sinds de facelift stiller (dankzij extra isolatie) en veiliger, dankzij dikkere B-stijlen. Exacte details, uitvoeringen en prijzen worden later bekend gemaakt. Vanaf november komt íe naar Nederland.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “De Kia EV6 facelift is stiller en heeft een betere batterij”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De nieuwe Kia EV6 GT is een onopvallende middenklasser met 650 pk

Ook de elektrische auto’s van Kia geven straks het gevoel en geluid alsof ze schakelen

De vernieuwde Kia EV6 kun je starten met je vingerafdruk

Kia EV6 Plus AWD review: De gulden middenweg in het aanbod

Kia EV6 vs Nissan Ariya vs Toyota bZ4X review: Wat is de beste elektrische familieauto?

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

Bij deze terugroepactie van Kia krijg je een compleet nieuwe motor

In de Kia EV4 kun je wel schakelen, ook al zijn er geen versnellingen

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

Bij deze terugroepactie van Kia krijg je een compleet nieuwe motor

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Was al een tijdje op zoek naar een opvolger van mijn model 3, wil geen tesla meer vanwege leipe eigenaar, en ben uiteindelijk bij de Ev6 uitgekomen. Wat rijdt die fijn! Veel prettiger dan ioniq 5, Polestar 4, of ID7. Stuurt strak, sport ef, maar toch comfortabel. De eerste proefrit waarna ik niet in mijn model 3 stapte en dacht “beter, waarom zou ik ‘m inruilen”.
Mocht je overwegen, maak een proefrit👍
Stiller mocht ook wel. De Kia’s en Hyundai’s maken op de snelweg duidelijk meer herrie dan een Volvo of VW. Ik vind de voorkant niet mooier geworden.