
Na de vakantie- en komkommertijd beginnen de eerste nieuwtjes voor de aankomende Salon van Parijs langzaam maar zeker binnen te stromen. Zo vindt Kia dit een mooie gelegenheid om de nieuwe Sorento te introduceren.
Zoals je ziet zijn de uiterlijke wijzigingen niet direct heel woest. Het huidige model is moeiteloos in de nieuweling terug te vinden. De Sorento is altijd al een behoorlijke klomp auto geweest, en dat wordt er in de nieuwe bepaald niet minder op: hij is 10 centimeter langer, waarvan er 8 direct ten goede komen aan de wielbasis, en dus aan de binnenruimte. Hij is íets lager geworden (anderhalve centimeter) waardoor hij nog iets breder en gemener oogt.
Heel veel concreter wil Kia voorlopig nog niet worden, het blijft bij mooie beloftes over 'nieuwe comfort en veiligheid verhogende technologieën', maar wat ze daarmee precies bedoelen houden ze nog even voor zich. Ook over de motorisering geen meldingen, al vermoeden wij dat er, om het spul in ons belastingklimaat nog een béétje betaalbaar te houden, alleen viercilinders gemonteerd zullen worden. De nieuwe Sorento wordt eind deze maand in Korea onthuld, de Europese première vindt als gezegd plaats in Parijs, op 2 oktober. Wie hem eigenlijk nú al wil hebben, heeft een probleem: de auto wordt pas in februari 2015 leverbaar.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Kia Sorento Hybrid ExecutiveLine

Kia Sorento Hybrid: 1e rij-indruk

Nieuwe Kia Sorento is hier

Kia Sorento krijgt facelift: zie je iets aan me?

Kia Sorento Ski Gondola sloopt Koning Winter

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Nu niemand meer Tesla wil, heeft Nederland een duidelijke nieuwe favoriet – dit is de bestverkochte auto van nu

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
