
Laten we even beginnen met dat we niets willen horen over wegenbelasting, brandstofverbruik, afschrijving of onderhoudskosten. Een goed verhaal mag je nooit verpesten met de feiten. En we hebben hier absoluut een goed verhaal voor je. Want wist je dat je inmiddels een verlengde BMW 7-serie van nog geen tien jaar oud mét een V12-motor kunt kopen voor minder geld dan een nieuwe Volkswagen Golf met wat opties? En vergeet niet dat dit vijf jaar geleden nog de duurste nieuwe BMW van Nederland was.
Dat dikke Duitsers flink afschrijven, dat is bekend. Voor een habbekrats koop je een oude Porsche Cayenne of Mercedes S-klasse. Maar deze BMW 760Li hadden we nog niet in het vizier. Voor ons gevoel is ie pas net uit productie en bovendien leek hij ons nog te gewild, want tegenwoordig levert BMW geen V12-motoren meer. Blijkbaar moet zelfs de laatste twaalfcilinder door de afschrijving heen, en daar kun jij je voordeel mee doen. Haal jij een verlengde 7-serie met een dikke twaalfcilinder?
Wat kost een verlengde BMW 7-serie met V12 nu?
We hebben het hier over de 7-serie van de G11-generatie die in 2015 werd geïntroduceerd. Deze grote BMW is dus al tien jaar oud. Vooral de modellen van vóór de facelift in 2019 zijn lekker aan het afschrijven. In Duitsland zien we ze al met 144.000 kilometer op de teller uit 2017 voor 40.000 euro. En volgens de advertentie heeft de auto een schadevrij verleden. En ja, je moet de auto nog even importeren, maar gezien de leeftijd zal de BPM meevallen.
In Nederland staan er weinig te koop. Dat zal met de nieuwprijs van 246.000 euro te maken hebben. Wel zien we er eentje voor 59.950 euro met 168.000 kilometer op de teller. Een stukje prijziger dan in Duitsland, maar dan heb je wel de kleur Frozen Arctic Grey en een bijzonder interieur. De twaalfcilinder produceert 610 pk en 800 Nm. De 0-naar-100-tijd is een kleine 3,7 seconden en de top is begrensd op 250 km/u. Vergeet niet: dit is een 5,2 meter lange auto die 2,2 ton weegt. Veel vetter wordt het niet.
Lees ook: De BMW 760li (facelift) was zelfs de duurste auto van 2020
In principe krijg je dezelfde motor als die in de Rolls-Royce Ghost uit die periode. Maar dan krachtiger. De V12 was een 6,0-liter, maar BMW wilde ‘m groter maken om extra koppel te genereren bij weinig toeren – het resultaat is 800 Nm bij 1.550 tpm. Dat wordt naar alle vier de wielen geleid via een achttraps automaat. Hij heeft actieve rolstabilisatie, vierwielbesturing en alle rijassistenten die je maar kunt bedenken.
Voor een koper met visie is deze BMW een goede aanwinst. De markt vraagt om nieuwe toevoer van interessante merken en modellen die een bepaalde minimale waarde behouden en vaak exorbitante waardestijgingen ondergaan. Als liefhebber zie ik vandaag de dag allemaal nieuwe kansen op het gebied van het investeren in auto’s.
Ze waren zo goedkoop dat ik er maar twee push pull aan mekaar vast heb gelast, ongelofelijk koppel, vierentwintig cylinder en ik zit er sterk over te denken om er nog een derde bij te plaatsen, stel je toch es voor zeg zesendertig cilinders
Prachtige limousine. Dit BMW model was echt klasse.
Mijn vader rijdt een 760 i
Prachtige auto, z’n tijd ver vooruit, recent moesten wel de verstuivers vervangen worden. Kosten een kleine 10.000€
Auto is muisstil en zoeft over de weg
Huidige km stand is nu een 160.000 km
Maar hij rijdt nog als nieuw. Deuren die zich zelf sluiten, een zee van ruimte .
Kortom een top auto !
Als je van boten houdt vast de moeite…zelf zou ik dan liever dat GTItje kopen, meer fun.
Bmw is top een top merk onderschat alleen niet de concurentie Lexus 5.0 is beter en anders gaat minder vaak stuk en kost je dus minder maar als Geld niet uit maakt dan kies is voor BMW 2002 turbo wit met texaxo stripes de 323i e21 en bmw silver history geschiedenis is belangrijk heritage van een auto merk en dat heeft BMW en nu ook Toyoda Toyota Lexus allemaal bewezen ik ik ben te emailen per patrickcavero@gmail.com
Tot ziens of spreken wat af.
Ik ben een nazaad van Poelgeest nu onder anderen BMW dealer maar rij ook Toyota/Lexus V8/BMW,s van alle snelle type,s gehad en neem de V12 binnenkort voor een mooi exemplaar die zoek ik voor me toffe Vader een donker blauwe met cognac of ivoor wit interieur en dan voor een nette auto heb ik soms wat meer over dan een gare niet ingerookt en niet huisdieren zo als honden en katten enz.
Tot snel me telefoon mag je vragen patrickcavero@gmail.com
Als je kan betalen mag je die van mij overnemen voor je vader v12 760li
Net zo duur als een VW Golf. Mmmmmm, kopen is een maar zo’n BMW rijden is toch van een heel andere categorie. Je moet wel een heel goed betaalde baan hebben om een V12 te kunnen rijden. Nee, dan hou ik het wel bij mijn Volvo S90. Deze haalt nooit het niveau van een BMW 760 maar is voor mij een betaalbare en fijn rijdende Limousine. En nog terug te komen op een Golf, die zou ik niet snel kopen. Ik heb namelijk geen petje…..🤪
Kokkie_01
Vergelijk je nu de afschrijving van een BMW 7 serie v12 met die van een tesla van 50k? En op basis daarvan wil je een conclusie trekken?
durf je dat ook aan met een Tesla X, toen deze nog voor 150k in de showroom stond ?
Hoezo ICE’s schrijven niet hard af? 😉
Hartstikke lekker rijden dus, en betalen, dus dat wordt em niet helaas.
Rudie veenstra welke normale arbeiders kunnen zich een auto aanschaffen van 60k hahahah
Een gewone arbeider kan hem niet op de weg houden,en de man met geld koopt wel een nieuwe ,dus zijn ze relatief goedkoop,maar het onderhoud is aardig duur .Groeten .