Voor slechts 25 euro kun je al met je daily driver, bestelbusje, SUV, MPV, limousine, camper, hot hatch, circuitback of Fast and the Furious-decorstuk een rondje over de Groene Hel razen. Het openbare circuit dat eigenlijk een tolweg is, trekt (aspirant-)coureurs in alle soorten en maten aan. Dus ook beginnende bestuurders die het verschil tussen onder- en overstuur niet kennen. En natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje. Het overkomt de besten. Voor de omstanders en het altijd oplettende internet levert dat een onuitputtelijke bron van sadistisch vermaak op.
Een intense knuffelbeurt met de vangrail levert je een omgekeerde lach op. De kosten van crashen op de Nürburgring kunnen namelijk nogal hoog uitvallen. Naast de schade die je met je eigen auto maakt (je bent in de meeste gevallen niet verzekerd), moet je ook voor de reparatie van het circuit opdraaien. Hoeveel dat is, hangt af van hoeveel je kapot maakt. Voor een crash als deze kan dat al snel oplopen tot 3.000 euro. Daarbij is er rekening mee gehouden dat de Ring maar een uur dicht hoeft. Per uur dat het circuit gesloten is, wordt je portemonnee een heel stuk slanker.
Dit zijn de kosten van crashen op de Nürburgring
Standaard kosten voor aanwezigheid reparatie truck: € 150
Verwijderen van beschadigde barrière: € 10 per meter (prijs verschilt per hoogte)
Vervangen van barrière: € 31 per meter (prijs verschilt per hoogte)
Verwijderen van beschadigde barrière palen: € 5,10 per stuk
Vervangen van barrière palen: € 39 per stuk
Safety car op de baan: € 82 per 30 minuten
Circuit gesloten: € 1.350 per uur
Takelwagen: € 500 (inclusief belasting)
Bij alle kosten (alleen niet bij de takelwagen) komt nog eens 19 procent btw. Alsof het nog niet duur genoeg was.
Henkie heeft op 22 juli 2019 geschreven:
Gewoon niet crashen.. weet wat jij kan en weet wat je auto kan
Dave heeft op 26 juli 2019 geschreven:
Intens dom commentaar. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
Dennis heeft op 21 juli 2019 geschreven:
Ik heb begrepen dat de kosten bij een echt goede crash kunnen oplopen tot €15k, inclusief je eigen schade. En als een ander jou in de kreukels rijdt dan betaal je ook de helft. Ik vertrouw mezelf nog wel, maar ik heb genoeg dwazen gezien om anderen niet te vertrouwen!
Robtwis heeft op 21 juli 2019 geschreven:
Klopt geen drol van die prijzen en geloof me zit er elk weekend met dit jaar al 250 laps.
Rijd zelf op duitse platen vanwege verzekering.
Huur een auto dan zijn al je zorgen weg dus verzekerd geen slijtage op eigen auto. En belangrijkste je wil met je eigen auto ook weer naar huis.
https://www.apex-nuerburg.com/ voor rentals and taxilaps
Sander heeft op 21 juli 2019 geschreven:
@robtwis
Volgens mij staat er in vrijwel alle alg huurvoorwaarden dat je de auto niet op het circuit mag rijden, onverzekerd dus….
Dennis heeft op 21 juli 2019 geschreven:
Nee suffert, je huurt een auto op het circuit!
Robtwis heeft op 21 juli 2019 geschreven:
Klopt geen drol van die prijzen en geloof me zit er elk weekend met dit jaar al 250 laps.
Rijd zelf op duitse platen vanwege verzekering.
Huur een auto dan zijn al je zorgen weg dus verzekerd geen slijtage op eigen auto. En belangrijkste je wil met je eigen auto ook weer naar huis.
http://www.apexnurnburg.com
Robert heeft op 21 juli 2019 geschreven:
Het is ook mogelijk om daar een auto te huren, eventueel met ervaren coureur welke je les geeft. Ook niet goedkoop maar wel verstandiger.
Kijk eens op https://www.rsrnurburg.com/
Mimo heeft op 21 juli 2019 geschreven:
Euhhh,heb gezien hoe hij gesleept wordt, dat is toch heel erg onprofessioneel. Hebben nog meer schade gemaakt dan er was ?
Jc heeft op 21 juli 2019 geschreven:
A Stijl beschadigd = total loss.
Maakt de manier van bergen niet meer uit
Pjotr heeft op 20 maart 2018 geschreven:
En daar komt ook nog een nieuwe auto bij als je pech hebt. Nou ik zou niet durven crashen!!!!!!!!!