Slechts 499 exemplaren van de LaFerrari zouden de fabriek in Maranello verlaten. Ultra-exclusief, zoals het hoort bij een hypercar. Ferrari-eindbaas Sergio Marchionne heeft nu besloten nog één extra LaFerrari te bouwen. De allerlaatste hypercar uit Maranello wordt geveild en de opbrengst wordt gebruikt om de slachtoffers van de aardbeving in Italië te helpen.
Als je een van de gelukkigen was die van Ferrari een LaFerrari mocht kopen (je werd immers door de fabrikant uitgekozen, niet andersom), dan moest je iets meer dan 1 miljoen ping-ping aftikken. Reken er maar op dat deze LaFerrari een stuk meer moet gaan kosten. Het eerste en het laatste exemplaar van een gelimiteerd model zijn vaak extra gewild. Gezien de bestemming van het geld, is een hoge prijs alleen maar gunstig. Voor de eigenaar van LaFerrari #499 is het wellicht wat zuur, zijn exemplaar is in één klap waarschijnlijk een stukje minder waard.
Met de komst van de LaFerrari Aperta zit Ferrari gelukkig niet verlegen om onderdelen. Wanneer en waar de hypercar onder de hamer gaat is nog niet bekend.
Reacties