
Slechts 499 exemplaren van de LaFerrari zouden de fabriek in Maranello verlaten. Ultra-exclusief, zoals het hoort bij een hypercar. Ferrari-eindbaas Sergio Marchionne heeft nu besloten nog één extra LaFerrari te bouwen. De allerlaatste hypercar uit Maranello wordt geveild en de opbrengst wordt gebruikt om de slachtoffers van de aardbeving in Italië te helpen.
Als je een van de gelukkigen was die van Ferrari een LaFerrari mocht kopen (je werd immers door de fabrikant uitgekozen, niet andersom), dan moest je iets meer dan 1 miljoen ping-ping aftikken. Reken er maar op dat deze LaFerrari een stuk meer moet gaan kosten. Het eerste en het laatste exemplaar van een gelimiteerd model zijn vaak extra gewild. Gezien de bestemming van het geld, is een hoge prijs alleen maar gunstig. Voor de eigenaar van LaFerrari #499 is het wellicht wat zuur, zijn exemplaar is in één klap waarschijnlijk een stukje minder waard.
Met de komst van de LaFerrari Aperta zit Ferrari gelukkig niet verlegen om onderdelen. Wanneer en waar de hypercar onder de hamer gaat is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


‘Ferrari F250 komt in 2024 en is de opvolger van de LaFerrari’

Pijnlijk: Valet crasht LaFerrari van 3,5 miljoen tegen stel scooters

Waarom Ferrari nu (opnieuw) emissies test van de oude LaFerrari

Kooptip: deze hondslelijke Ferrari 458 is een LaFerrari-prototype

LaFerrari rijdt 372 km/u op Autobahn

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Pijnlijke statistieken: mensen willen massaal van EasyPark af na de extreme prijsverhoging

Nu niemand meer Tesla wil, heeft Nederland een duidelijke nieuwe favoriet – dit is de bestverkochte auto van nu

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering
