
Slechts 499 exemplaren van de LaFerrari zouden de fabriek in Maranello verlaten. Ultra-exclusief, zoals het hoort bij een hypercar. Ferrari-eindbaas Sergio Marchionne heeft nu besloten nog één extra LaFerrari te bouwen. De allerlaatste hypercar uit Maranello wordt geveild en de opbrengst wordt gebruikt om de slachtoffers van de aardbeving in Italië te helpen.
Als je een van de gelukkigen was die van Ferrari een LaFerrari mocht kopen (je werd immers door de fabrikant uitgekozen, niet andersom), dan moest je iets meer dan 1 miljoen ping-ping aftikken. Reken er maar op dat deze LaFerrari een stuk meer moet gaan kosten. Het eerste en het laatste exemplaar van een gelimiteerd model zijn vaak extra gewild. Gezien de bestemming van het geld, is een hoge prijs alleen maar gunstig. Voor de eigenaar van LaFerrari #499 is het wellicht wat zuur, zijn exemplaar is in één klap waarschijnlijk een stukje minder waard.
Met de komst van de LaFerrari Aperta zit Ferrari gelukkig niet verlegen om onderdelen. Wanneer en waar de hypercar onder de hamer gaat is nog niet bekend.
Meer van TopGear


‘Ferrari F250 komt in 2024 en is de opvolger van de LaFerrari’

Pijnlijk: Valet crasht LaFerrari van 3,5 miljoen tegen stel scooters

Waarom Ferrari nu (opnieuw) emissies test van de oude LaFerrari

Kooptip: deze hondslelijke Ferrari 458 is een LaFerrari-prototype

LaFerrari rijdt 372 km/u op Autobahn

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Ondanks 272 pk extra zijn de remmetjes op de 911 Turbo S van Manhart helemaal standaard

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter
