
Betaald krijgen om met een Lamborghini over een vliegveld te scheuren; het is niet alleen voorbehouden aan The Stig. En nog mooier: waarschijnlijk worden deze Italiaanse medewerkers gewoon met geld betaald, in plaats van met foutieve feitjes over eenden of sokken die ze toch niet kunnen dragen. Dat is tenminste een aanname die wij maken. Hoe dan ook: Bologna Airport in Italië krijgt een nieuwe volgauto: een Lamborghini Huracán Evo.
Bologna Guglielmo Marconi Airport, zoals het vliegveld voluit heet, ligt een halfuurtje van de Lamborghini-fabriek in Sant’Agata Bolognese. Het Italiaanse automerk wil graag dat een Lamborghini het eerste is wat mensen zien als ze landen. Daarom lenen ze voor de zevende keer een supercar uit aan het vliegveld. De medewerkers mogen met deze Huracán Evo tot januari 2022 over het vliegveld scheuren. Daarna krijgen ze waarschijnlijk weer een nieuwe.
Wat doet een volgauto?
De nieuwe Lamborghini voor Bologna Airport is voorzien van zwaailichten en een radio om contact te houden met de verkeerstoren. De volgauto helpt taxiënde vliegtuigen om naar de juiste plek op het vliegveld te rijden, als dat nodig is. Vliegtuigen kunnen de auto volgen, of er stapt een marshall uit om aanwijzingen te geven. Een vliegtuig taxiet niet harder dan 55 km/u, dus echt scheuren zal de Huracán Evo nooit doen. Hetzelfde werk kan makkelijk door een Berlingo worden gedaan, maar dit oogt nu eenmaal wat fijner.
Specificaties Huracán Evo
Waarschijnlijk zijn er strenge regels over maximumsnelheden op het asfalt van Bologna Airport, maar áls een medewerker zich eens laat gaan, dan moet hij zich prima kunnen vermaken. Achter in (of eigenlijk in het midden van) de Huracán Evo ligt een 5,2-liter V10 zonder turbo’s. Het vermogen is 640 pk en het koppel 600 Nm. Een 0-100-tijd van 2,9 seconden is mogelijk, net als een 0-200-tijd van 9 seconden een een topsnelheid van 325 km/u.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

[…] Bron […]