Lamborghini Diablo bij Domeinen

De posterauto kan van jou zijn

Foto('s): Domeinen Roerende ZakenLamborghini Diablo bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenLamborghini Diablo bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenLamborghini Diablo bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenLamborghini Diablo bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende ZakenLamborghini Diablo bij Domeinen
Foto('s): Domeinen Roerende Zakenlamborghini-diablo-domeinen (2)
Lamborghini Diablo bij Domeinen
Lamborghini Diablo bij Domeinen
Lamborghini Diablo bij Domeinen
Lamborghini Diablo bij Domeinen
Lamborghini Diablo bij Domeinen
lamborghini-diablo-domeinen (2)

Ligt het aan ons, of wordt het aanbod van de overheidsveiling bij Domeinen steeds mooier? Zojuist is er een heuse Lamborghini Diablo op de website van Domeinen verschenen. Het is misschien wel de uitgelezen kans om de auto die ooit als poster in je kamer hing, in je garage te zetten. Het is niet de meest glamoureuze manier om een supercar te kopen (een bloemetje en champagne zal uitblijven) maar hé, het blijft een Diablo.

Bij Domeinen weet je nooit precies wat je koopt, maar in het geval van een oude Lamborghini weet je sowieso wel dat je veel onderhoudskosten gaan krijgen. Zekerheid heb je dus gewoon. Deze Diablo is net gebouwd voordat Volkswagen de boel opkocht en onderbracht bij Audi. Nog geen Volkswagen-displays in de tellerbak, dus. Overigens kwam deze gele Lambo pas in 2015 op Nederlands kenteken te staan. Het vermogen van de V12 is net geen 500 pk en uiteraard is er een handbak.

Dit exemplaar heeft 40.000 kilometer ervaring. Waarom hij nu in handen is van de overheid, is niet helemaal bekend. Volgens de kentekencheck is de auto sinds 2015 alleen in het bezit van bedrijven geweest. Ook geeft Domeinen geen indicatie af van wat de auto ongeveer moet kosten. In het buitenland staan modellen met vergelijkbare kilometerstanden voor iets meer dan 230.000 euro te koop.

De opvolger van de Countach

Op 21 januari 1990 werd de Diablo, na vijf jaar schaven en sleutelen, in Hotel de Paris in Monte Carlo onthuld als opvolger van de Countach. Met een 5,7-liter V12 en een top van 325 km/u was het de snelste productieauto op dat moment. Natuurlijk had ie achterwielaandrijving (de meeste varianten daarna hadden vierwielaandrijving), vleugeldeuren en een stevig prijskaartje. Een kwart miljoen dollar. Zonder stuurbekrachtiging en met een koppeling die alleen een atleet kon bedienen.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken