
Dit is de Lamborghini Huracán Sterrato, een verhoogde Huracán en misschien wel de auto die de Urus had moeten zijn. Kijk ‘m staan, met z’n brede schouders, verblindende verstralers gravelverpulverende banden. De perfecte auto voor de moderne wereld. ‘Sterrato’ kun je vrij vertalen als ‘vuil’ (oftewel ‘vuile Hur-acán’). Of misschien stoerder: dirt.
Waarom? De Lamborghini Huracán Sterrato draait zijn hand niet om voor een drempeltje of een gat in de weg. Verlichting die uitgaat om 23:00 uur op de snelweg? Geen enkel probleem. En dan het grootste argument om de Lamborghini Huracán Sterrato boven de Urus te verkiezen: zijn atmosferische 5,2-liter V10 met 640 pk.
De ingenieurs van Lambo draaiden aan de digitale knoppen om het LDVI-systeem (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) aan te passen voor het betere offroad-werk. Simpel gezegd gaat er meer vermogen naar de achterwielen. Zoek heuvels, druk het gaspedaal omlaag en send it. Als het fout gaat, heb je een titanium rolkooi.
De Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata staat 47 millimeter hoger dan bij een reguliere Huracán Evo. De aanrijhoek (+1 procent) en afrijhoek (+6,5 procent) namen toe en de spoorbreedte is met 30 millimeter toegenomen. De onderkant van de Lambo is verstevigd en de achterste bodemplaat fungeert tevens als diffuser. De motor wordt beschermd met steenafstotende materialen.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Gaat het verbod op benzineauto’s in 2035 nog door? ‘EU laat zien dat ze kunnen versoepelen’

Is het niet de normale 5,2-liter V10 met 640 pk die in de Lamborghini Huracan ligt, i.p.v. een V12?
Zeker! Die 2 zit ook zo dicht bij de 0, hè…