
Dit is de Lamborghini Huracán Sterrato, een verhoogde Huracán en misschien wel de auto die de Urus had moeten zijn. Kijk ‘m staan, met z’n brede schouders, verblindende verstralers gravelverpulverende banden. De perfecte auto voor de moderne wereld. ‘Sterrato’ kun je vrij vertalen als ‘vuil’ (oftewel ‘vuile Hur-acán’). Of misschien stoerder: dirt.
Waarom? De Lamborghini Huracán Sterrato draait zijn hand niet om voor een drempeltje of een gat in de weg. Verlichting die uitgaat om 23:00 uur op de snelweg? Geen enkel probleem. En dan het grootste argument om de Lamborghini Huracán Sterrato boven de Urus te verkiezen: zijn atmosferische 5,2-liter V10 met 640 pk.
De ingenieurs van Lambo draaiden aan de digitale knoppen om het LDVI-systeem (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) aan te passen voor het betere offroad-werk. Simpel gezegd gaat er meer vermogen naar de achterwielen. Zoek heuvels, druk het gaspedaal omlaag en send it. Als het fout gaat, heb je een titanium rolkooi.
De Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata staat 47 millimeter hoger dan bij een reguliere Huracán Evo. De aanrijhoek (+1 procent) en afrijhoek (+6,5 procent) namen toe en de spoorbreedte is met 30 millimeter toegenomen. De onderkant van de Lambo is verstevigd en de achterste bodemplaat fungeert tevens als diffuser. De motor wordt beschermd met steenafstotende materialen.
2 reacties op “Lamborghini Huracán Sterrato is een offroader”
Laat een antwoord achter aan Maurice Bleijenberg Reactie annuleren
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Is het niet de normale 5,2-liter V10 met 640 pk die in de Lamborghini Huracan ligt, i.p.v. een V12?
Zeker! Die 2 zit ook zo dicht bij de 0, hè…