Graaf even diep je in geheugen. Kun je je de Brabus 800 Adventure XLP nog herinneren? We hebben niet het idee dat deze pick-up met portaalassen de aandacht kreeg die hij verdiende. Tijd voor nog een poging met de Brabus 800 Adventure XLP Superblack. Net als de eerdere XLP pakte Brabus een Mercedes-AMG G-klasse en voegden ze 50 centimeter wielbasis toe om er een pick-up van te maken.
De Brabus 800 Adventure XLP Superblack is een speciale uitvoering van de toch al vrij bijzondere XLP Adventure. Hij verdubbelt bijna in prijs, onder meer door de toevoeging van een hoop koolstofvezel. De uit dat spul opgetrokken wielkasten voegen in totaal bijvoorbeeld 11,6 centimeter extra breedte toe. Uiteraard is alles in het zwart uitgevoerd, tot aan de jerrycans op het dak aan toe. Lekker ingetogen, daarmee kun je wel bij een klant aankomen.
Ga op avontuur en blijf kamperen
De lier voorop kan 4.500 kilo uit de modder trekken en het dakrek is sterk genoeg voor een flinke daktent. De Brabus 800 Adventure XLP Superblack weegt in totaal 2.936 kilo, maar is nog altijd sneller dan de leasebak van je overbuurman. Dankzij een 800 pk sterke 4,0-liter V8 schiet de Brabus in 4,8 seconden naar de 100 km/u. Het koppel is 1.000 Nm. Door de offroad-banden moest de topsnelheid begrensd worden op 210 km/u.
De prijs van de Brabus 800 Adventure XLP Superblack
De normale Brabus 800 Adventure XLP kost je al 400.000 euro zonder Nederlandse belastingen. De Superblack moet op de kop af 726.259 euro opbrengen. Hou er rekening mee dat Belastingdienst je nog een Tikkie stuur voor de BPM en de BTW. De slimme ondernemer kan wellicht een grijs kenteken regelen. Dat zul je zelf even moeten uitzoeken.
Reacties