Brabus 800 Adventure XLP is de betere X-klasse

Klaar voor die ene dag met sneeuw in Nederland

Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Foto('s): BrabusBrabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP
Brabus 800 Adventure XLP

We zijn blij dat ze in Bottrop ook de website van TopGear ontvangen. Want toen we schreven over het voortijdige einde van de Mercedes X-klasse, stelden we al voor dat iemand een pick-up op basis van de G-klasse moest maken. Of is dit een gevalletje simultane ontdekking? Wat ook de inspiratie mag zijn, we zijn blij dat de Brabus 800 Adventure XLP er is. Eindelijk een waardige pick-up van Mercedes – inclusief het bijhorende vermogen en een goed aangekleed interieur.

De Brabus 800 Adventure XLP strekt zich 69 centimeter verder uit dan een reguliere G-klasse, waarvan veel centimeters verdwijnen in de langere wielbasis. De koolstofvezel kappen met een gouden plakkaat op de 4,0-liter V8 uit de G 63 verraden al dat Brabus het een en ander aan de motor veranderde. Het vermogen is nu dan ook 800 pk en het koppel niet minder dan 1.000 Nm. Hiermee krimpt de 0-100-tijd naar 4,8 seconden en de topsnelheid is begrensd op 210 km/u, dit vanwege de knobbelige offroad-banden.

Brabus deed een omvangrijke verbouwing van het onderstel voor het beter incasseren van klappen en gaf de auto 49 centimeter extra bodemspeling. Het plaatwerk is op belangrijke delen steviger gemaakt en de lier in de neus redt je uit de penarie als dat nodig is. De laadbak is tevens een platform voor een Wingcopter – een drone die 240 km/u kan halen en autonoom proviand en hulpmiddelen 120 kilometer ver kan brengen, bijvoorbeeld naar plekken waar zelfs de Brabus 800 Adventure XLP niet kan komen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws