Land Rover Defender V8 is hier

Hij krijgt een concurrerende prijs

Foto('s): Land RoverLand Rover Defender V8 (2021)
Foto('s): Land RoverLand Rover Defender V8 (2021)
Foto('s): Land RoverLand Rover Defender V8 (2021)
Foto('s): Land RoverLand Rover Defender V8 (2021)
Foto('s): Land RoverVelgen en remmen Land Rover Defender V8 (2021)
Foto('s): Land RoverInterieur en stoelen Land Rover Defender V8 (2021)
Foto('s): Land RoverDashboard Land Rover Defender V8 (2021)
Foto('s): Land RoverLand Rover Defender V8 (2021)
Foto('s): Land RoverInterieur Land Rover Defender V8 (2021)
Foto('s): Land RoverLand Rover Defender V8 (2021)
Land Rover Defender V8 (2021)
Land Rover Defender V8 (2021)
Land Rover Defender V8 (2021)
Land Rover Defender V8 (2021)
Velgen en remmen Land Rover Defender V8 (2021)
Interieur en stoelen Land Rover Defender V8 (2021)
Dashboard Land Rover Defender V8 (2021)
Land Rover Defender V8 (2021)
Interieur Land Rover Defender V8 (2021)
Land Rover Defender V8 (2021)

Land Rover pakt zijn verantwoordelijkheid en lanceert in de komende vijf jaren maar liefst zes volledig elektrische SUV’s. Het doel is om volledig CO2-neutraal te zijn in 2039. En dit? Dit is zeker geen onderdeel van dat plan. Je kijkt naar de Land Rover Defender V8, leverbaar als de tweedeurs ’90’ of als vierdeurs met langere wielbasis en de badge ‘110’. Het is de krachtigste en snelste Defender ooit gebouwd.

Specificaties Land Rover Defender V8

Land Rover gebruikt de bekende 5,0-liter V8 met een supercharger. Deze ligt in veel SVR-modellen van Land Rover en in de snelle jongens van Jaguar. In de meeste gevallen produceert de achtcilinder 575 pk, maar voor de Defender vonden ze 525 pk meer dan genoeg. Het koppel is 625 Nm en schakelen gaat via een achttraps automaat. De 0-100-tijd is 5,2 seconden met een top van 240 km/u.

De wegligging is beter

Zomaar een V8-motor ergens in lepelen en de klanten veel succes wensen, dat gaat niet. Daarom monteert Land Rover dikkere stabilisatorstangen, een nieuw elektronisch differentieel áchter, aangepaste veren en dempers, stijvere bussen in de ophanging en een nieuwe rijmodus met de naam Dynamic. De Dynamic-modus werkt op asfalt maar ook op losse oppervlaktes. Oh, en de aanpassingen gaan niet ten koste van de offroad-capaciteiten, belooft Land Rover.

Uiterlijke aanpassingen

De Land Rover Defender V8 spuwt zijn 327 gram CO2 per kilometer naar buiten via vier uitlaten. De blauwe remklauwen (alleen vóór, gek genoeg) waarschuwen je bij het stoplicht dat je naast een V8 staat. De Defender V8 staat op 22-inch en Land Rover plakt wat V8-badges. Binnenin krijg je een net leren interieur met suède accenten. Er is nog een Carpathian Edition die vanuit de fabriek een semi-matte wrap krijgt om de lak te beschermen bij het ravotten op het onverharde.

Prijs Land Rover Defender V8?

De prijs in Nederland is minimaal 201.485 euro voor de ’90’ met de korte wielbasis. De Defender 110 V8 kost minimaal 206.895 euro. Die prijs ligt bijzonder dicht tegen die van de Mercedes G 500. Voor de Mercedes met een V8 en 422 pk betaal je 208.502 euro. Voor de Mercedes-AMG G 63 met 585 pk moet je 262.878 euro meenemen. Twee ton is een hoop geld, maar eigenlijk is de Defender hartstikke concurrerend geprijsd.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken