
We hebben medelijden met rijders van de Jaguar F-Pace SVR. Oké, niet echt, want ze rijden een F-Pace SVR. Maar feit is dat Jaguar de deur wagenwijd openzet voor nieuwe SVR-rijders om hun voorgangers te treiteren. Ze zullen bestaande bezitters er graag aan herinneren dat het vernieuwde model sneller is. De gefacelifte SVR gaat namelijk 3 hele kilometers per uur sneller. Geen groot verschil, maar sneller is sneller. De auto tikt nu 286 km/u aan. Dat komt onder meer door 20 Nm extra koppel en 3 procent minder luchtweerstand.
De 5.0 V8 met supercharger produceert nu 550 pk en 700 Nm. De 0-100-tijd is 4 seconden, wat ook weer 0,3 seconde sneller is. Door de aerodynamische ingrepen krijgen de remmen betere koeling. De buitenkant volgt de leiding van de reguliere F-Pace, die een tijdje terug een facelift kreeg. De auto had al een fijne aanblik, en die is nu nog net wat fijner.
Het interieur voelt net dat beetje extra premium aan door een nieuwe schakelpook en kleine ingrepen hier en daar. Uiteraard zijn er heel wat schermen, sportieve stoelen en mooie materialen. Verder zijn er een aantal softwarematige ingrepen gedaan aan onder meer de dempers. De vernieuwde Jaguar F-Pace SVR kost minimaal 158.820 euro in Nederland.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



Jaguar F-type R: 1e rij-indruk


Jaguar F-Pace SVR


De snelste Jaguars van dit moment


Jaguar F-Pace op 32-inch wielen


Lister LFP wordt snelste SUV ter wereld


Deze Jaguar XJS heeft zijn V12 geruild voor een 2JZ uit de Supra


Elektrische auto’s branden volledig uit op vrachtwagentrailer


De Jaguar F-Type 75 is de laatste sportauto op benzine van het merk


Dit is de Jaguar Vision GT Roadster uit Gran Turismo 7


Jaguar C-X75 stuntauto uit Spectre is te koop



Jaguar F-Pace P400e PHEV R-Dynamic HSE


Het grootste irritatiepunt van de Volkswagen ID.3 blijft na de facelift


De Hyundai i10 krijgt een facelift en kan weer eventjes mee


Oeps: De velgen van de Mercedes GLS zijn al in de configurator gejat


De BMW X5 M en X6 M zijn nu mild-hybrides (maar wel met een V8)


Zelfs in Amerika is de VR6-motor van Volkswagen nu geschrapt


BMW X5 en X6 krijgen een facelift, dit is er vernieuwd


Grondlegger van MPV-segment laat het personenbusje los: Renault Espace is nu een SUV


Je zou het niet zeggen, maar de nieuwe Ford Explorer is eigenlijk een Volkswagen


De nieuwe Mercedes GLC Coupé is in elke uitvoering hybride


De Peugeot 3008 krijgt net voor zijn exit nieuwe mild-hybride techniek


Nissan X-Trail e-Power review: Heb je echt geen stekker nodig?


Deze Nissan Ariya gaat van de Noordpool naar de Zuidpool rijden


Gordan Murray rijdt in de GMA T.50 voordat hij naar de klant gaat


Deze Nederlandse eigenaar liet zijn Aston Martin Valkyrie in een Ferrari-kleur spuiten


De laatste Wraith is de krachtigste Rolls-Royce ooit (en de laatste coupé met V12)


Lego en Land Rover vieren de 75e verjaardag van de Defender


Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto


Zo bouwt Cosworth V12-motoren voor GMA T.50


Tesla gaat bier brouwen met flesjes in de vorm van de Cybertruck


De Mercedes-AMG SL Roadster van Mansory ziet eruit als een speelgoedauto


Waarom het opgegeven koppel van een elektrische auto vaak misleidend is


Spyker is misschien al eventjes dood, maar de soap eromheen nog lang niet


Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm


Reacties