
Bij Lexus zijn ze niet snel tevreden. Daarom hebben ze het niet kunnen laten om de GS, toch niet een auto die echt uit de tijd was of zo, een beetje bij te vijlen.
De GS werd uitgerust met nieuwe bumpers en sideskirts, frisse velgen en standaard bi-led-koplampen. In het dashboard vinden we een opgewaardeerd infotainmentsysteem met een groter scherm en een herzien bedieningselement, dat zich dankzij meer knoppen net wat intuïtiever zou moeten laten bedienen. Daarnaast zijn er nieuwe actieve veiligheidswaakhondjes, samengepakt onder de noemer 'Lexus Safety System +', die je echt moet hebben als je niet graag oplet in het verkeer.
Zoals voorheen kun je de GS krijgen als 300h en 450h met respectievelijk een viercilinder- en een V6-hybridesysteem. De CO2-uitstoot van de eerste blijft steken op een fiscaal interessante 109 g/km en het opgegeven gemiddeld verbruik op 4,7 l/100 km. Mocht je om zulk geneuzel niets geven, dan is er altijd nog de GS F, gefokt op het Fuji-circuit en de Nürburgring en uitgerust met een 477 pk sterke V8 en een slim differentieel.
Eind dit jaar zie je de vernieuwde GS bij de dealers verschijnen; de prijzen zijn nog niet bekend.
Meer van TopGear


Lexus GS F: de wilde kant van Lexus

Lexus GS 450h Luxury Line

Lexus GS F: goed op stoom

Lexus GS 300h F Sport

BMW ActiveHybrid 5 vs Lexus GS450h F Sport

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Blijkbaar kopen alleen oudere mensen het betrouwbaarste merk ter wereld (en dat is zonde)

Met de elektrische Lexus RZ550e kun je handmatig schakelen

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro
