Bij Lexus zijn ze niet snel tevreden. Daarom hebben ze het niet kunnen laten om de GS, toch niet een auto die echt uit de tijd was of zo, een beetje bij te vijlen.

De GS werd uitgerust met nieuwe bumpers en sideskirts, frisse velgen en standaard bi-led-koplampen. In het dashboard vinden we een opgewaardeerd infotainmentsysteem met een groter scherm en een herzien bedieningselement, dat zich dankzij meer knoppen net wat intuïtiever zou moeten laten bedienen. Daarnaast zijn er nieuwe actieve veiligheidswaakhondjes, samengepakt onder de noemer 'Lexus Safety System +', die je echt moet hebben als je niet graag oplet in het verkeer.

Zoals voorheen kun je de GS krijgen als 300h en 450h met respectievelijk een viercilinder- en een V6-hybridesysteem. De CO2-uitstoot van de eerste blijft steken op een fiscaal interessante 109 g/km en het opgegeven gemiddeld verbruik op 4,7 l/100 km. Mocht je om zulk geneuzel niets geven, dan is er altijd nog de GS F, gefokt op het Fuji-circuit en de Nürburgring en uitgerust met een 477 pk sterke V8 en een slim differentieel.

Eind dit jaar zie je de vernieuwde GS bij de dealers verschijnen; de prijzen zijn nog niet bekend.

Reacties

Meer van TopGear