
Het gebeurt niet vaak dat autofabrikanten in hun uitingen andere automerken laten zien. Als Volkswagen een demonstratie geeft van de automatische parkeermodus, dan parkeert een Golf tussen twee Polo’s, om maar iets te noemen. Het is dus opvallend dat de Lucid Air hier niet zomaar een andere elektrische auto oplaadt via V2V, maar een Tesla. We durven het zelfs een klein sneertje te noemen.
De Lucid Air kan (net als de auto’s van Kia en Hyundai) bi-directioneel laden. Dit betekent dat je bijvoorbeeld huishoudelijke apparaten kunt aansluiten aan de auto, maar ook andere EV’s. Dit noem je dan weer vehicle-to-vehicle of V2V. Om dit makkelijker te maken, introduceert Lucid nu een speciaal laadsnoer om met jouw Lucid een andere elektrische auto op te laden, bijvoorbeeld een gestrande Tesla.

Lucid noemt het opladen van een andere elektrische auto ‘RangeXchange’. De laadsnelheid waarmee de Lucid een andere EV kan opladen is 9,6 kW. De snelheid hangt wel af van zaken als de buitentemperatuur. Gemiddeld kun je met een uurtje 40 tot 65 kilometer actieradius toevoegen in een andere EV. Voordat je de nieuwe laadkabel kunt gebruiken, moet een software-update geïnstalleerd worden.
Lucid V2V komt eerst alleen naar Amerika
RangeXchange wordt eerst in Amerika geïntroduceerd. Op een later moment komt de V2V-mogelijkheid vast ook naar Nederland. Wel moet je een nieuwe laadkabel van omgerekend net geen 120 euro kopen om met jouw Lucid een andere EV op te kunnen laden. Je moet dus onbaatzuchtig genoeg zijn om zelf geld uit te geven om anderen te helpen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Met deze EV kun je straks gestrande Tesla’s op weg helpen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Elektrische auto komt verder dan de fabriek belooft

Dit is de snelste kogelwerende auto ter wereld (met ingebouwde pepperspray als optie)

Fabrikant heeft 1,5 miljard nodig om te overleven

Je moet een serieuze diesel hebben wil je een achtervolging winnen van deze politie-EV

Lucid Air Grand Touring review: Kan de Amerikaanse droom de S-klasse evenaren?

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Soms is de instapper gewoon de beste keuze die je kunt maken

Elektrische auto komt verder dan de fabriek belooft

Dit is de snelste kogelwerende auto ter wereld (met ingebouwde pepperspray als optie)

Fabrikant heeft 1,5 miljard nodig om te overleven

Achter de schermen bij Lucid, de grootste nachtmerrie van Tesla

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Volgens JD Power horen beide merken bij de meest onbetrouwbare. Dit is dus een klassiek geval “de lamme helpt de blinde”.