
Het gebeurt niet vaak dat autofabrikanten in hun uitingen andere automerken laten zien. Als Volkswagen een demonstratie geeft van de automatische parkeermodus, dan parkeert een Golf tussen twee Polo’s, om maar iets te noemen. Het is dus opvallend dat de Lucid Air hier niet zomaar een andere elektrische auto oplaadt via V2V, maar een Tesla. We durven het zelfs een klein sneertje te noemen.
De Lucid Air kan (net als de auto’s van Kia en Hyundai) bi-directioneel laden. Dit betekent dat je bijvoorbeeld huishoudelijke apparaten kunt aansluiten aan de auto, maar ook andere EV’s. Dit noem je dan weer vehicle-to-vehicle of V2V. Om dit makkelijker te maken, introduceert Lucid nu een speciaal laadsnoer om met jouw Lucid een andere elektrische auto op te laden, bijvoorbeeld een gestrande Tesla.

Lucid noemt het opladen van een andere elektrische auto ‘RangeXchange’. De laadsnelheid waarmee de Lucid een andere EV kan opladen is 9,6 kW. De snelheid hangt wel af van zaken als de buitentemperatuur. Gemiddeld kun je met een uurtje 40 tot 65 kilometer actieradius toevoegen in een andere EV. Voordat je de nieuwe laadkabel kunt gebruiken, moet een software-update geïnstalleerd worden.
Lucid V2V komt eerst alleen naar Amerika
RangeXchange wordt eerst in Amerika geïntroduceerd. Op een later moment komt de V2V-mogelijkheid vast ook naar Nederland. Wel moet je een nieuwe laadkabel van omgerekend net geen 120 euro kopen om met jouw Lucid een andere EV op te kunnen laden. Je moet dus onbaatzuchtig genoeg zijn om zelf geld uit te geven om anderen te helpen.
Eén reactie op “Met deze EV kun je straks gestrande Tesla’s op weg helpen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Elektrische auto komt verder dan de fabriek belooft

Dit is de snelste kogelwerende auto ter wereld (met ingebouwde pepperspray als optie)

Fabrikant heeft 1,5 miljard nodig om te overleven

Je moet een serieuze diesel hebben wil je een achtervolging winnen van deze politie-EV

Lucid Air Grand Touring review: Kan de Amerikaanse droom de S-klasse evenaren?

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Soms is de instapper gewoon de beste keuze die je kunt maken

Elektrische auto komt verder dan de fabriek belooft

Dit is de snelste kogelwerende auto ter wereld (met ingebouwde pepperspray als optie)

Fabrikant heeft 1,5 miljard nodig om te overleven

Achter de schermen bij Lucid, de grootste nachtmerrie van Tesla

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Volgens JD Power horen beide merken bij de meest onbetrouwbare. Dit is dus een klassiek geval “de lamme helpt de blinde”.