
Het gebeurt niet vaak dat autofabrikanten in hun uitingen andere automerken laten zien. Als Volkswagen een demonstratie geeft van de automatische parkeermodus, dan parkeert een Golf tussen twee Polo’s, om maar iets te noemen. Het is dus opvallend dat de Lucid Air hier niet zomaar een andere elektrische auto oplaadt via V2V, maar een Tesla. We durven het zelfs een klein sneertje te noemen.
De Lucid Air kan (net als de auto’s van Kia en Hyundai) bi-directioneel laden. Dit betekent dat je bijvoorbeeld huishoudelijke apparaten kunt aansluiten aan de auto, maar ook andere EV’s. Dit noem je dan weer vehicle-to-vehicle of V2V. Om dit makkelijker te maken, introduceert Lucid nu een speciaal laadsnoer om met jouw Lucid een andere elektrische auto op te laden, bijvoorbeeld een gestrande Tesla.

Lucid noemt het opladen van een andere elektrische auto ‘RangeXchange’. De laadsnelheid waarmee de Lucid een andere EV kan opladen is 9,6 kW. De snelheid hangt wel af van zaken als de buitentemperatuur. Gemiddeld kun je met een uurtje 40 tot 65 kilometer actieradius toevoegen in een andere EV. Voordat je de nieuwe laadkabel kunt gebruiken, moet een software-update geïnstalleerd worden.
Lucid V2V komt eerst alleen naar Amerika
RangeXchange wordt eerst in Amerika geïntroduceerd. Op een later moment komt de V2V-mogelijkheid vast ook naar Nederland. Wel moet je een nieuwe laadkabel van omgerekend net geen 120 euro kopen om met jouw Lucid een andere EV op te kunnen laden. Je moet dus onbaatzuchtig genoeg zijn om zelf geld uit te geven om anderen te helpen.
Eén reactie op “Met deze EV kun je straks gestrande Tesla’s op weg helpen”
Laat een antwoord achter aan James Reactie annuleren
Meer van TopGear


Elektrische auto komt verder dan de fabriek belooft

Dit is de snelste kogelwerende auto ter wereld (met ingebouwde pepperspray als optie)

Fabrikant heeft 1,5 miljard nodig om te overleven

Je moet een serieuze diesel hebben wil je een achtervolging winnen van deze politie-EV

Lucid Air Grand Touring review: Kan de Amerikaanse droom de S-klasse evenaren?

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Soms is de instapper gewoon de beste keuze die je kunt maken

Elektrische auto komt verder dan de fabriek belooft

Dit is de snelste kogelwerende auto ter wereld (met ingebouwde pepperspray als optie)

Fabrikant heeft 1,5 miljard nodig om te overleven

Achter de schermen bij Lucid, de grootste nachtmerrie van Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

Ook zonder subsidies zullen Nederlanders (vrijwillig) elektrische auto’s blijven kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Moet je een Volkswagen Polo of Renault 5 laten staan voor deze bijzondere Firefly? (review)

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Zo vervoer je iets van 500.000 (!) kilo en 65 meter over de Nederlandse wegen

Deze oude bekende vervangt Christian Horner als de baas van Max Verstappen

Waarom je deze week goed moet oppassen als je de Nederlandse grens oversteekt

Volgens JD Power horen beide merken bij de meest onbetrouwbare. Dit is dus een klassiek geval “de lamme helpt de blinde”.